CBRE, despre reluarea activităţii în spaţiile de birouri | Informaţia Zilei

CBRE, despre reluarea activităţii în spaţiile de birouri

Scris de Cristina Bursuc, 20 mai 2020 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Reluarea activităţii în spaţiile de birouri necesită regândirea experienţei zilnice şi stabilirea unor proceduri clare privind desfăşurarea activităţii, companiile gestionând în acelaşi timp riscurile privind sănătatea şi siguranţa angajaţilor, se arată într-un comunicat al companiei de consultanţă imobiliară CBRE.

Astfel, modul în care se va face revenirea la birou va fi esenţial pentru sănătatea şi bunăstarea angajaţilor, dar şi pentru încrederea pe care aceştia o au în angajator şi proprietarul clădirii în care lucrează.

În Bucureşti, stocul de birouri moderne este estimat la 3,27 milioane mp, un spaţiu total unde lucrează aproximativ 330.000 – 400.000 de angajaţi. Spre comparaţie, în Timişoara, stocul de spaţii moderne de birouri este estimat la 250.000 mp, în timp ce la Cluj-Napoca este în jur de 320.000 mp.

Pe termen scurt, birourile ar putea fi utilizate prin rotaţie, astfel încât activitatea la distanţă să poată fi susţinută şi aplicată de mai multe companii în viitor, acest mod de lucru putând fi folosit şi ca strategie pentru transformarea spaţiului de lucru.

Domeniile care pot necesita extra resurse includ măsurile suplimentare de igienizare şi curăţenie, introducerea de noi proceduri de acces (de exemplu luarea temperaturii), stocuri mari de produse, cum ar fi dezinfectantele pentru mâini, şerveţelele umede, dar şi reconfigurarea mediilor de lucru şi a tehnologiei şi echipamentelor asociate, cum ar fi tehnologiile touchless (fără atingere). Totodată, mulţi chiriaşi vor alege să lucreze în schimburi sau să aibă program flexibil, astfel încât clădirea va fi funcţională o perioadă mai îndelungată de timp, prin urmare costurile operaţionale ale clădirilor ar putea creşte.

Tehnologia poate atenua unele îngrijorări. Înainte de pandemia de COVID-19, atât chiriaşii, cât şi proprietarii, începuseră să măsoare gradul de utilizare a biroului prin intermediul unor senzori care analizează ocuparea eficientă a spaţiului. Post-COVID, aceeaşi tehnologie poate observa zonele cu trafic intens care necesită o dezinfectare profundă.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0745.657.429 sau 0744.55.2345