Câte apeluri la 112 a înregistrat Satu Mare anul trecut?

Scris de Mihai Sălceanu, 21 februarie 2021 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

În fiecare an, la data de 11 februarie este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic de Urgenţă 112, număr comun al celor 27 de state membre ale Uniunii Europene, utilizat pentru a solicita intervenţiile agenţiilor specializate (Ambulanţă, Pompieri, Poliţie, Jandarmerie şi salvatori montani).

În România, Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă (SNUAU) a fost înfiinţat în urmă cu 17 ani şi este administrat de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

112, apelat tot mai responsabil

Numărul unic de urgenţă 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an, cetăţenii sunând mai mult pentru a semnala urgenţe reale şi mai puţin pentru situaţii non-urgente, ne informează Biroul de presă al STS. Peste jumătate dintre apelurile efectuate la 112, anul trecut, reprezentau urgenţe pentru care a fost necesară intervenţia agenţiilor specializate (Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont). Este cel mai ridicat procent de apeluri urgente de la implementarea numărului unic 112 în România, în 2004.

De pildă, în 2016, doar 41% din apeluri au fost urgente, în 2017 – 44%, în 2018 – 45%, în 2019 – 52%. În patru ani, numărul apelurilor a scăzut de la 14 milioane, la 10 milioane.

În anul 2020, operatorii STS 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai puţine cu 1.067.286 faţă de anul precedent. Apelurile de urgenţă au reprezentat 56,71% din numărul total al apelurilor recepţionate. Diferenţa de 43,29% a fost dată, în principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitări de informaţii despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse şi un mic procent de apeluri injurioase.

Apelurile recepţionate în cele 12 luni ale anului trecut au fost transferate către agenţiile de intervenţie, după cum urmează: Ambulanţă – 53%; Poliţie – 22,99%; ISU-SMURD – 19,32%; Jandarmerie – 4,1%; alte agenţii – 0,59%. În 2020, operatorii STS 112 au primit cele mai multe apeluri în jurul orelor 24.00, iar cele mai puţine în jurul orelor 03.00.

În data de 2 noiembrie 2020, aceştia au preluat cel mai mare număr de apeluri – 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentând urgenţe (21.561 de apeluri).

Din datele statistice ale anului 2020, în perioada februarie-decembrie 2020, la Serviciul de urgenţă 112 s-au primit 458.370 de apeluri pe problematica noului coronavirus.

În judeţul Satu Mare, operatorii 112 au preluat 128.843 apeluri. 72.964 (56,63%) dintre acestea au fost apeluri urgente iar 55.879 (43,37%) au fost non-urgenţe. Dintre apelurile urgente, 17.991 (18,84%) au fost direcţionate către Poliţie, 58.270 (61,04%) către Ambulanţă, 15.619 (16,36%) către ISU-SMURD, 3.333 (3,49%) către Jandarmerie. Au fost şi 4967 de apeluri pe problematica COVID-19.

Mod de funcţionare, modernizare

Biroul de presă al STS ne informează ;i care este fluxul unui apel la 112: Preluare apel – Identificare urgenţă şi informaţii suplimentare – Transfer apel şi fişă de caz către agenţiile de intervenţie.

Operatorul STS 112 preia apelul şi, simultan, sistemul informatic deschide o fişă de caz cu un identificator unic, în care se completează în mod automat numărul de telefon al apelantului sau alte date dacă persoana sună de pe o cartelă SIM cu abonament.

După ce identifică tipul urgenţei şi se obţin datele primare, operatorii 112 transferă apelurile de urgenţă către dispecerii agenţiilor de intervenţie.

Agenţiile de intervenţie sunt Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont. Dispecerii agenţiilor de intervenţie obţin datele operaţionale de la apelant şi alocă echipajele care intervin în teren pentru gestionarea situaţiei.

STS este în proces de modernizare a Sistemului 112 la nivel naţional, printr-un proiect finanţat din fonduri europene nerambursabile.

Acesta presupune: schimbarea arhitecturii hardware şi software; îmbunătăţirea posibilităţilor de primire şi gestionare a informaţiilor recepţionate; primirea şi ataşarea la fişa de caz a informaţiilor suplimentare de la apelanţi, cum ar fi transmisii video, imagini, date, SMS, text în timp real; extinderea serviciului de urgenţă pentru persoanele cu deficienţe de auz şi/sau vorbire.

Noul sistem informatic va fi compus din echipamente, servicii, module software şi aplicaţii, care să asigure îndeplinirea cât mai eficientă a atribuţiilor de procesare şi dispecerizare a urgenţelor în Centrele 112 şi dispeceratele agenţiilor de intervenţie.

Tot în cadrul proiectului de modernizare, este prevăzută funcţionalitatea „apeluri video” pentru a permite un acces facil la serviciile de urgenţă a persoanelor care se exprima prin limbajul semnelor.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517