Image 1
Image 2

Casele de marcat cu jurnal electronic sunt obligatorii din 1 noiembrie

Casa de marcat cu jurnal electronic
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Casa de marcat cu jurnal electronic
Casa de marcat cu jurnal electronic

Autoritățile estimează că trebuie înlocuite aproximativ 800.000 de case de marcat

Legal, de la 1 noiembrie 2018, toate categoriile de firme care au case de marcat cu rolă jurnal vor avea obligația să le schimbe cu case de marcat cu jurnal

electronic, dar acest proces nu are șanse de efectuare la termen, motiv pentru care Ministerul de Finanțe și ANAF au anunțat cum vor proceda la controalele tematice privind aparatele fiscale.

În timp ce necesarul estimat în piață este de 800.000 de case de marcat, din care 100.000 la firmele mari și mijlocii și 700.000 la firmele mici, dotarea este slabă: 252.561 aparate înregistrate în sistemul informativ al ANAF, 179.065 aparate cu identificator fiscal atribuit, 117.429 case de marcat digitale în funcțiune la contribuabili.

Modul de derulare a controalelor tematice ale ANAF pe case de marcat

Reamintim că pentru contribuabilii mari sau mijlocii ultimul termen pentru introducerea caselor de marcat era 1 septembrie 2018, iar în cazul contribuabililor mici, 1 noiembrie 2018. Ministerul Finanțelor Publice spune însă că nici după 1 noiembrie 2018 nu va da sancțiuni și nici măcar avertisment firmelor găsite fără case de marcat cu jurnal electronic, dacă antreprenorii au întreprins demersuri pentru dotare însă nu au reușit să-și procure aparatele din cauza disponibilului insuficient din piață.  

În situația în care organele de control constată că un contribuabil este în culpă, acestea vor analiza situația de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel puțin următoarele situații și pot proceda în consecință astfel: este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat și instalat, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen de instalare foarte scurt; nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piață aparate corespunzătoare activității acestuia, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen scurt de dotare.

Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul, iar în situația în care se constată neîndeplinirea obligațiilor legale în termenul acordat, se aplică sancțiunile prevăzute de OUG nr.28/1999.

2 comentarii

Lasă un răspuns

Connect with