17.08.2018 00.00 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Radu Ulmeanu. Augustin Iştoc. Titlul emisiunii: Cine este vinovat de violenţele de la mitingul Diasporei. (reluare) 01.40 Natura ne cheamă, cu Ioana Zaharia. 03.00 Cultură, Hajduszoboszlo vacante de vis. 03.30 Info Studio cu Ioan Aniţaş. Titlul emisiuni: Dispariţie sau crimă 2. 04.30 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Elena Veturia Chelariu. 05.30 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Marius Gînţă. Titlul emisiuni: Marius Gînţă – rapor la 8760 de zile . 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu Simona Niste. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu Anzik Arnold. 08.00 Audienţe în direct cu Ioan Aniţaş, invitaţi: Gergely Csaba, Tillinger Ştefan. Titlul emisiuni: Pictura – O stare a sufletului. (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu Simona Niste. 09.30 Sănătate frumuseţe stil, cu Ioana Vladimirescu. 10.30 Religie, cu Mihaela Ghiţă, invitat: Tiberiu Vălean. Titlul emisiunii: Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, miluieşte-ne pe noi. 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Radu Ulmeanu. Augustin Iştoc. Titlul emisiunii: Cine este vinovat de violenţele de la mitingul Diasporei. (reluare) 13.00 Ştiri 13.30 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Marius Gînţă. Titlul emisiuni: Marius Gînţă – rapor la 8760 de zile . 14.45 Teleshopping 15.00 Cultură, La Poessis a avut loc Forumul Economic Invest. 16.40 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu 18.00 Panoramic sportiv, cu Ionuţ Blajan. Titlul emisiunii: Popicari de la CSM încep un nou sezon. 18.30 Audienţe în direct (reluare) 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Ştiri 22.00 Audienţe în direct (reluare) 23.00 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Elena Veturia Chelariu.

Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Scris de Mihaela Ghiţă, 16 iunie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »
Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Casa de Asigurări de Sănătate Satu Mare precizează care sunt drepturile pe care le au pacienţii pe toată durata spitalizării şi cum trebuie să procedeze în diferite situaţii, cum ar fi de pildă, lipsa unor medicamente. Invitată în emisiunea  Sănătate de la Informaţia TV, preşedintele-director general al CJAS Satu Mare, Georgeta Pop a subliniat câteva din lucrurile esenţiale de care trebuie să ţină cont orice persoană asigurată  pe timpul internării.

„Legea prevede, indiferent de cât durează o criză de medicamente, indiferent de motivele pentru care s-a ajuns la acea situaţie, noi protejăm asiguraţii prin prisma faptului că sunt prevederi legale care să-l despăgubească după ce a făcut o cheltuială personală pentru asigurarea medicamentelor” a menţionat Georgeta Pop

La întrebarea „Ce face pacientul în situaţia în care ajunge în spital şi i se spune că nu sunt medicamente şi că e necesar să meargă la farmacie să şi le cumpere?”, preşedinta casei a spus că astfel de probleme au fost destul de frecvente până în 2014.

„Noi plătim serviciile medicale în integralitatea lor ceea ce pentru o unitate sanitară cu paturi  înseamnă< consultaţie, tratament medical, tratament chirurgical, investigaţii paraclinice, serviciile de cazare, de hrană, alte consultaţii interclinice care se impun, deci există o complexitate a actului medical care nu trebuie sărit, nu trebuie omis, medicul nu trebuie să sufere în astfel de situaţii şi să facă un alt demers medical.
Pacientul în condiţiile în care ajunge într-o situaţie când este informat că trebuie să îşi cumpere medicamentele este bine să cunoască câteva aspecte.~n primul rând pacientul nu cumpără medicamente doar pentru că aşa i-a spus asistenta medicală şi i-a dat un bileţel. Bolnavul sau aparţinătorul trebuie să primească o reţetă scrisă de la medicul curant, care decide schema terapeutică. Tot  medicul este cel care verifică existenţa medicamentului în farmacia spitalului. Pacientul primeşte reţeta de la medicul curant, merge cu ea la farmacie, achiziţionează medicamentul, primeşte un bon şi o factură şi se întoarce la spital. ~n momentul externării cu aceste documente care atestă cumpărarea medicamentelor la care se ataşează şi biletul de externare şi o copie după buletin înaintează o cerere adresată spitalului prin care solicită restituirea cheltuielilor conform documentelor anexate” a explicat oficialul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Satu Mare

Preşedinta casei a ţinut să sublinieze că aceste cereri de restituire a banilor pentru medicamente nu pot fi onorate de pe o zi pe alta.  Spitalul, fiind o  instituţie publică are un regulament financiar şi sunt câteva demersuri de aprobare  a acestor cheltuieli într-un buget al spitalului. Astfel, trebuie să treacă printr-o filieră de aprobare, la directorul financiar, la directorul medical. Astfel, pacienţii care fac acest demers vor primi banii într-o lună -două, poate chiar trei, deoarece fondurile sunt alocate cu repartiţie trimestrială.

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate a adus la cunoştinţa spitalului, implicit directorului medical, dr. Marius Roatiş că spitalul este obligat să afişeze pe fiecare secţie acest regulament, dar şi faptul că medicii curanţi sunt obligaţi să-l cunoască şi să îl aplice atunci când întâmpină astfel de situaţii.

În cazul în care pacientului i-a fost încălcat un drept pe timpul spitalizării, el poate să sesizeze acest lucru Casei de Asigurări de Sănătate Satu Mare, instituţia la rândul ei urmând să demareze mecanismul de control.

Pentru o urgenţa, când pacientul ajunge în Unitatea de Primiri Urgenţe, iar medicul constată că este un caz ce impune spitalizarea, nu este necesar să se prezinte cardul.

În schimb pentru internările programate, pacientul se prezintă la spital cu biletul de trimitere şi cardul de sănătate ( în cazul în care cardul a fost emis) sau după caz, cu adeverinţa de asigurat. Emiterea cardului rezultă din verificarea aplicaţiei de pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

În cazul în care persoana are card tipărit, dar l-a refuzat din motive de conştiinţă sau are card, dar l-a pierdut şi este în curs de tipărire, atunci se prezintă la spital cu adeverinţa duplicat, care ţine locul cardului. Adeverinţa este emisă de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate şi are o valabilitate de 60 de zile de la data emiterii. Dacă expiră şi adeverinţa şi cardul nu este încă tipărit, asiguratul se prezintă la casă şi i se emite un nou document.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.