Program ITV: 00.00 Audiențe în direct, cu Sergiu Podină, invitați Ciprian Costea, Augustin Iștoc, titlul emisiunii: Impactul crizei politice asupra mediului de afaceri (reluare) 01.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitați Tiberiu Gunthner, Ciprian Crăciun, Adrian Pop, titlul emisiunii: Mihai Tudose este propunerea PSD-ALDE pentru funcția de premier (reluare) 02.25 În slujba comunității, cu Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Colonel Popa Ovidiu-raport la 1.040 de zile 03.33 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu, ediție specială de Sânziene 04.37 Viața la țară, cu Ioan Anițaș, titlul emisiunii: Monitorizarea lucrărilor agricole prin satelit 05.32 Sănătate, cu Mihaela Ghiță, invitați Bogdan Pintea, Edita Ghilea, titlul emisiunii: Noi abordări în tratamentul afecțiunilor tubului digestiv 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul Barta Zsoltan 07.00 Știri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul Arnold Anzik 08.00 Audiențe în direct, cu Sergiu Podină, invitați Ciprian Costea, Augustin Iștoc, titlul emisiunii: Impactul crizei politice asupra mediului de afaceri (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul Barta Zsoltan 09.37 Educație ecologică, cu Cristina Bursuc, invitați Ioan Man, Tallian Katalin, titlul emisiunii: Ambrosia Artemisiifolia, factor de risc pentru sănătate și mediu 10.20 Iată omul, cu Gabriel Ghișan, invitat Szabolcs Tatar 11.15 Teleshopping 11.32 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitați Tiberiu Gunthner, Ciprian Crăciun, Adrian Pop, titlul emisiunii: Mihai Tudose este propunerea PSD-ALDE pentru funcția de premier (reluare) 13.00 Știri 13.32 Mesager educațional, cu Vasile Nechita, invitat Vlaicu Popescu, titlul emisiunii: Meserii moderne în învățământul postliceal al Colegiului Tehnic Unio Traian Vuia 14.25 Teleshopping 14.42 Spiriduș Ghiduș 16.05 Religie, cu Mihaela Ghiță, invitat Florin Fodoruț, titlul emisiunii: Petru și Pavel, învățători ai credinței 16.41 Viata la țară, cu Ioan Anițaș, titlul emisiunii: Monitorizarea lucrăriloragricole prin satelit 17.35 Panoramic sportiv, cu Ionuț Blăjean, invitați Marius Botan, Lorand Zsido, titlul emisiunii: Orașul Tășnad revine în Liga 3 după 25 de ani 18.30 Audiențe în direct, cu Sergiu Podină 19.30 Știri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Sănătate, cu Mihaela Ghiță 22.30 La psiholog, cu Ioana Vladimirescu, invitat Călin Secan, titlul emisiunii: Vacanța de vară, bucuria copiilor 23.30 Știri

Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Scris de Mihaela Ghiţă, 16 iunie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »
Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Casa de Asigurări de Sănătate Satu Mare precizează care sunt drepturile pe care le au pacienţii pe toată durata spitalizării şi cum trebuie să procedeze în diferite situaţii, cum ar fi de pildă, lipsa unor medicamente. Invitată în emisiunea  Sănătate de la Informaţia TV, preşedintele-director general al CJAS Satu Mare, Georgeta Pop a subliniat câteva din lucrurile esenţiale de care trebuie să ţină cont orice persoană asigurată  pe timpul internării.

„Legea prevede, indiferent de cât durează o criză de medicamente, indiferent de motivele pentru care s-a ajuns la acea situaţie, noi protejăm asiguraţii prin prisma faptului că sunt prevederi legale care să-l despăgubească după ce a făcut o cheltuială personală pentru asigurarea medicamentelor” a menţionat Georgeta Pop

La întrebarea „Ce face pacientul în situaţia în care ajunge în spital şi i se spune că nu sunt medicamente şi că e necesar să meargă la farmacie să şi le cumpere?”, preşedinta casei a spus că astfel de probleme au fost destul de frecvente până în 2014.

„Noi plătim serviciile medicale în integralitatea lor ceea ce pentru o unitate sanitară cu paturi  înseamnă< consultaţie, tratament medical, tratament chirurgical, investigaţii paraclinice, serviciile de cazare, de hrană, alte consultaţii interclinice care se impun, deci există o complexitate a actului medical care nu trebuie sărit, nu trebuie omis, medicul nu trebuie să sufere în astfel de situaţii şi să facă un alt demers medical.
Pacientul în condiţiile în care ajunge într-o situaţie când este informat că trebuie să îşi cumpere medicamentele este bine să cunoască câteva aspecte.~n primul rând pacientul nu cumpără medicamente doar pentru că aşa i-a spus asistenta medicală şi i-a dat un bileţel. Bolnavul sau aparţinătorul trebuie să primească o reţetă scrisă de la medicul curant, care decide schema terapeutică. Tot  medicul este cel care verifică existenţa medicamentului în farmacia spitalului. Pacientul primeşte reţeta de la medicul curant, merge cu ea la farmacie, achiziţionează medicamentul, primeşte un bon şi o factură şi se întoarce la spital. ~n momentul externării cu aceste documente care atestă cumpărarea medicamentelor la care se ataşează şi biletul de externare şi o copie după buletin înaintează o cerere adresată spitalului prin care solicită restituirea cheltuielilor conform documentelor anexate” a explicat oficialul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Satu Mare

Preşedinta casei a ţinut să sublinieze că aceste cereri de restituire a banilor pentru medicamente nu pot fi onorate de pe o zi pe alta.  Spitalul, fiind o  instituţie publică are un regulament financiar şi sunt câteva demersuri de aprobare  a acestor cheltuieli într-un buget al spitalului. Astfel, trebuie să treacă printr-o filieră de aprobare, la directorul financiar, la directorul medical. Astfel, pacienţii care fac acest demers vor primi banii într-o lună -două, poate chiar trei, deoarece fondurile sunt alocate cu repartiţie trimestrială.

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate a adus la cunoştinţa spitalului, implicit directorului medical, dr. Marius Roatiş că spitalul este obligat să afişeze pe fiecare secţie acest regulament, dar şi faptul că medicii curanţi sunt obligaţi să-l cunoască şi să îl aplice atunci când întâmpină astfel de situaţii.

În cazul în care pacientului i-a fost încălcat un drept pe timpul spitalizării, el poate să sesizeze acest lucru Casei de Asigurări de Sănătate Satu Mare, instituţia la rândul ei urmând să demareze mecanismul de control.

Pentru o urgenţa, când pacientul ajunge în Unitatea de Primiri Urgenţe, iar medicul constată că este un caz ce impune spitalizarea, nu este necesar să se prezinte cardul.

În schimb pentru internările programate, pacientul se prezintă la spital cu biletul de trimitere şi cardul de sănătate ( în cazul în care cardul a fost emis) sau după caz, cu adeverinţa de asigurat. Emiterea cardului rezultă din verificarea aplicaţiei de pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

În cazul în care persoana are card tipărit, dar l-a refuzat din motive de conştiinţă sau are card, dar l-a pierdut şi este în curs de tipărire, atunci se prezintă la spital cu adeverinţa duplicat, care ţine locul cardului. Adeverinţa este emisă de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate şi are o valabilitate de 60 de zile de la data emiterii. Dacă expiră şi adeverinţa şi cardul nu este încă tipărit, asiguratul se prezintă la casă şi i se emite un nou document.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.