17.10.2018 00.00 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Adrian Albu, Ioan Leitner, Ciprian Crăciun. Titlul emisiunii: PNL şi USR susţin protestele spontane fără autorizaţie.(reluare) 02.00 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Livia Haidu. Titlul emisiuni: Livia Haidu – raport la 10.220 de zile. 03.00 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Vasile Fernea.Titlul emisiuni: Începuturile Miliţiei Judeţene Satu Mare. 04.00 Cultură – 10x10 Născut în România 05.30 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Vasile Antal. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Audienţe în direct, cu Eva Laczko invitat: Alfatter Tamas. Titlul emisiunii: Vor fi suficienţi bani pentru curăţirea drumurilor la iarnă? (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 09.15 Viaţa la Ţară 10.20 Religie, cu Laczko Eva, invitaţi: Kiss Jozsef, Papellas Istvan. Titlul emisiunii: Rolul comunităţii creştine în protejarea vieţii. 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Adrian Albu, Ioan Leitner, Ciprian Crăciun. Titlul emisiunii: PNL şi USR susţin protestele spontane fără autorizaţie.(reluare) 13.00 Ştiri 13.30 Cultură – 10x10 Născut în România 15.00 Teleshopping 15.15 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Vasile Fernea.Titlul emisiuni: Relaţia miliţiei cu judeţeana de partid. 16.00 Cultură – Inaugurarea bibliotecii Petru Bran 17.00 Panoramic sportiv, cu Ionuţ Blăjan, invitaţi: Florin Mulcuţan. Titlul emisiunii: Se înscrie istorie in bocul sătmărean. 18.00 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă, invitat: Aracs Loredana. Titlul emisiunii: Prevenţie, diagnostic şi tratament în cancerul la sân. 18.30 Audienţe în direct 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Ştiri 22.00 Audienţe în direct 23.00 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Vasile Antal.

Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Scris de Mihaela Ghiţă, 16 iunie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »
Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Casa de Asigurări de Sănătate aduce la cunoştinţa pacienţilor care sunt drepturile lor pe timpul spitalizării

Casa de Asigurări de Sănătate Satu Mare precizează care sunt drepturile pe care le au pacienţii pe toată durata spitalizării şi cum trebuie să procedeze în diferite situaţii, cum ar fi de pildă, lipsa unor medicamente. Invitată în emisiunea  Sănătate de la Informaţia TV, preşedintele-director general al CJAS Satu Mare, Georgeta Pop a subliniat câteva din lucrurile esenţiale de care trebuie să ţină cont orice persoană asigurată  pe timpul internării.

„Legea prevede, indiferent de cât durează o criză de medicamente, indiferent de motivele pentru care s-a ajuns la acea situaţie, noi protejăm asiguraţii prin prisma faptului că sunt prevederi legale care să-l despăgubească după ce a făcut o cheltuială personală pentru asigurarea medicamentelor” a menţionat Georgeta Pop

La întrebarea „Ce face pacientul în situaţia în care ajunge în spital şi i se spune că nu sunt medicamente şi că e necesar să meargă la farmacie să şi le cumpere?”, preşedinta casei a spus că astfel de probleme au fost destul de frecvente până în 2014.

„Noi plătim serviciile medicale în integralitatea lor ceea ce pentru o unitate sanitară cu paturi  înseamnă< consultaţie, tratament medical, tratament chirurgical, investigaţii paraclinice, serviciile de cazare, de hrană, alte consultaţii interclinice care se impun, deci există o complexitate a actului medical care nu trebuie sărit, nu trebuie omis, medicul nu trebuie să sufere în astfel de situaţii şi să facă un alt demers medical.
Pacientul în condiţiile în care ajunge într-o situaţie când este informat că trebuie să îşi cumpere medicamentele este bine să cunoască câteva aspecte.~n primul rând pacientul nu cumpără medicamente doar pentru că aşa i-a spus asistenta medicală şi i-a dat un bileţel. Bolnavul sau aparţinătorul trebuie să primească o reţetă scrisă de la medicul curant, care decide schema terapeutică. Tot  medicul este cel care verifică existenţa medicamentului în farmacia spitalului. Pacientul primeşte reţeta de la medicul curant, merge cu ea la farmacie, achiziţionează medicamentul, primeşte un bon şi o factură şi se întoarce la spital. ~n momentul externării cu aceste documente care atestă cumpărarea medicamentelor la care se ataşează şi biletul de externare şi o copie după buletin înaintează o cerere adresată spitalului prin care solicită restituirea cheltuielilor conform documentelor anexate” a explicat oficialul Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Satu Mare

Preşedinta casei a ţinut să sublinieze că aceste cereri de restituire a banilor pentru medicamente nu pot fi onorate de pe o zi pe alta.  Spitalul, fiind o  instituţie publică are un regulament financiar şi sunt câteva demersuri de aprobare  a acestor cheltuieli într-un buget al spitalului. Astfel, trebuie să treacă printr-o filieră de aprobare, la directorul financiar, la directorul medical. Astfel, pacienţii care fac acest demers vor primi banii într-o lună -două, poate chiar trei, deoarece fondurile sunt alocate cu repartiţie trimestrială.

Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate a adus la cunoştinţa spitalului, implicit directorului medical, dr. Marius Roatiş că spitalul este obligat să afişeze pe fiecare secţie acest regulament, dar şi faptul că medicii curanţi sunt obligaţi să-l cunoască şi să îl aplice atunci când întâmpină astfel de situaţii.

În cazul în care pacientului i-a fost încălcat un drept pe timpul spitalizării, el poate să sesizeze acest lucru Casei de Asigurări de Sănătate Satu Mare, instituţia la rândul ei urmând să demareze mecanismul de control.

Pentru o urgenţa, când pacientul ajunge în Unitatea de Primiri Urgenţe, iar medicul constată că este un caz ce impune spitalizarea, nu este necesar să se prezinte cardul.

În schimb pentru internările programate, pacientul se prezintă la spital cu biletul de trimitere şi cardul de sănătate ( în cazul în care cardul a fost emis) sau după caz, cu adeverinţa de asigurat. Emiterea cardului rezultă din verificarea aplicaţiei de pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate.

În cazul în care persoana are card tipărit, dar l-a refuzat din motive de conştiinţă sau are card, dar l-a pierdut şi este în curs de tipărire, atunci se prezintă la spital cu adeverinţa duplicat, care ţine locul cardului. Adeverinţa este emisă de Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate şi are o valabilitate de 60 de zile de la data emiterii. Dacă expiră şi adeverinţa şi cardul nu este încă tipărit, asiguratul se prezintă la casă şi i se emite un nou document.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.