Image 1
Image 2

Care este cea mai poluantă maşină din Satu Mare?

poluare-masini
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
poluare-masini
poluare-masini

Autorităţile publice locale vor fi cele care ar putea decide dacă vor introduce sau nu anumite taxe de mediu în zonele aglomerate, dar numai după ce se va realiza inventarierea tuturor autoturismelor din punct de vedere al normelor de poluare.

“În ceea ce priveşte celebra taxă de timbru, pe care noi am avut-o, avem o reţea naţională de monitorizare a calităţii aerului pe care o vom moderniza în acest an şi care este un instrument util, care ne stă la dispoziţie. Partea de poluare, de maşini uzate, pe care le avem în momentul de faţă, reprezintă cu adevărat o problemă. După inventarierea tuturor autoturismelor, din punct de vedere al normelor de poluare, autorităţile publice locale vor avea la dispoziţie legislaţia şi vor hotărâ dacă vor să introducă sau nu anumite taxe în zonele care sunt aglomerate”, a spus Daniel Constantin, fostul ministru al Mediului la şedinţa Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România.

Acesta a precizat că există o directivă europeană încă din 2008, transpusă în legislaţia românească prin Legea 104/2011, care recomandă tuturor oraşelor să delimiteze zonele de emisii scăzute, chiar dacă nu sunt penalităţi.

Până în momentul de faţă, doar Bucureşti are un astfel de plan.

Recent, ministrul Mediului a menţionat că timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, dar s-a propus introducerea unui certificat de calitate a aerului – eco-vignetă, care vor avea un cost redus. Acele vignete vor fi o analiză a autoturismelor care vor circula, în funcţie de gradul de poluare.

În acelaşi context, ministrul a explicat că Ministerul Finanţelor analizează modalitatea de schimbare a impozitului pe autoturisme, existând varianta să se ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2.

Ca urmare a acestor intenţii, lansăm un concurs cu premii:

Care este cea mai poluantă maşină din Satu Mare?

Cei care văd pe stradă maşini care scot fum negru şi poluează sunt rugaţi să trimită imagini pe adresa redacţiei, în care să fie specificat şi un număr de contact.

Totodată, vă rugăm să răspundeţi şi la întrebarea:

[cardoza_wp_poll id=276]

8 comentarii

  1. Deja legea e prost facuta , cu toate ca inca nu este in vigtoare: se penalizeaza si cele cu euro 4 , dar nu se ia in consideratie marimea motorului si implicit cantitarea de CO eliminata , asa ca eu cu masina E4 cu Code numai 109 gr si motor sub 1000cmc benzina ( fiind sub 120 este in tot UE apreciata ,si rasplatita prin bonusuri la impozit etc ) sunt bun de plata cu toate ca deja o data am platit taxa si nu am primit inapoi ,iar un Euro 5 diesel cu motor mare ex masina de teren , etc va merge bine mersi .
    Clasa incompetenta , in stil romanesc

  2. Deja legea e prost facuta , cu toate ca inca nu este in vigtoare: se penalizeaza si cele cu euro 4 , dar nu se ia in consideratie marimea motorului si implicit cantitarea de CO eliminata , asa ca eu cu masina E4 cu Code numai 109 gr si motor sub 1000cmc benzina ( fiind sub 120 este in tot UE apreciata ,si rasplatita prin bonusuri la impozit etc ) sunt bun de plata cu toate ca deja o data am platit taxa si nu am primit inapoi ,iar un Euro 5 diesel cu motor mare ex masina de teren , etc va merge bine mersi .
    Clasa incompetenta , in stil romanesc

Lasă un răspuns

Connect with