26.09.2018 00.00 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Iuliu Ilyes, Adelin Ghiarfaş. Titlul emisiunii: Scandal în PNL.De ce a demisionat Bolojan?(reluare) 01.25 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Marius Gânţă. Titlul emisiuni: Marius Gânţă – raport la 8760 de zile. 02.30 Ne cheamă natura 03.30 Cultură, Fior de Zatmar 04.45 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu. 05.40 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Dan Şuta. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Audienţe în direct, cu Eva Laczko , invitat: Kallos Zolan, Szejke Otttilia. Titlul emisiunii: Cum va fi noul an şcolar pentru secţiile maghiare? (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 09.15 Viaţa la Ţară 10.20 Religie, cu Mihaela Ghiţă, invitat: Laurenţiu Costin. Titlul emisiunii: ”Pescuirea minunată” – găsirea sensului vieţii. 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar invitaţi: Iuliu Ilyes, Adelin Ghiarfaş. Titlul emisiunii: Scandal în PNL.De ce a demisionat Bolojan?(reluare) 13.00 Ştiri 13.25 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Lorincz Tiberiu.Titlul emisiuni: Căile ferate înguste din jurul Sătmarului. 14.20 Teleshopping 14.40 Cultură, Digania – O tradiţie reînviată 16.10 Panoramic sportiv, cu Constantin Demian, invitat: Dorel Ziman. Titlul emisiunii: Un nou început de an şcolar la liceul cu program sportiv Satu Mare. 17.30 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Marius Gânţă. Titlul emisiuni: Marius Gânţă – raport la 8760 de zile. 18.30 Audienţe în direct 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Ştiri 22.00 Audienţe în direct 23.00 Iată omul cu Gabriel Ghişan,invitat: Dan Şuta.

Care este cea mai poluantă maşină din Satu Mare?

Scris de I. Z., 07 aprilie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »
poluare-masini

poluare-masini

Autorităţile publice locale vor fi cele care ar putea decide dacă vor introduce sau nu anumite taxe de mediu în zonele aglomerate, dar numai după ce se va realiza inventarierea tuturor autoturismelor din punct de vedere al normelor de poluare.

„În ceea ce priveşte celebra taxă de timbru, pe care noi am avut-o, avem o reţea naţională de monitorizare a calităţii aerului pe care o vom moderniza în acest an şi care este un instrument util, care ne stă la dispoziţie. Partea de poluare, de maşini uzate, pe care le avem în momentul de faţă, reprezintă cu adevărat o problemă. După inventarierea tuturor autoturismelor, din punct de vedere al normelor de poluare, autorităţile publice locale vor avea la dispoziţie legislaţia şi vor hotărâ dacă vor să introducă sau nu anumite taxe în zonele care sunt aglomerate”, a spus Daniel Constantin, fostul ministru al Mediului la şedinţa Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România.

Acesta a precizat că există o directivă europeană încă din 2008, transpusă în legislaţia românească prin Legea 104/2011, care recomandă tuturor oraşelor să delimiteze zonele de emisii scăzute, chiar dacă nu sunt penalităţi.

Până în momentul de faţă, doar Bucureşti are un astfel de plan.

Recent, ministrul Mediului a menţionat că timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, dar s-a propus introducerea unui certificat de calitate a aerului – eco-vignetă, care vor avea un cost redus. Acele vignete vor fi o analiză a autoturismelor care vor circula, în funcţie de gradul de poluare.

În acelaşi context, ministrul a explicat că Ministerul Finanţelor analizează modalitatea de schimbare a impozitului pe autoturisme, existând varianta să se ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2.

Ca urmare a acestor intenţii, lansăm un concurs cu premii:

Care este cea mai poluantă maşină din Satu Mare?

Cei care văd pe stradă maşini care scot fum negru şi poluează sunt rugaţi să trimită imagini pe adresa redacţiei, în care să fie specificat şi un număr de contact.

Totodată, vă rugăm să răspundeţi şi la întrebarea:

Ar trebui introdusă o taxă de poluare pentru maşini?

Abonează-te acum Online!
  1. BC a spus: 10 aprilie 2017, ora 01:07

    sunt de parere ca masinile mai vechi de 15 ani si cele aduse din strainatate ar trebui interzise asa oamenii vor achizitiona masini mai noi sau chiar noi cu un grad mai mare de siguranta mai putin poluate

  2. Danciu Ioan Viorel a spus: 20 martie 2017, ora 15:46

    Autobuzele Transurban si utilajele Florisal sunt cele mai poluante…

  3. Germanicus a spus: 17 martie 2017, ora 07:51

    Deja legea e prost facuta , cu toate ca inca nu este in vigtoare: se penalizeaza si cele cu euro 4 , dar nu se ia in consideratie marimea motorului si implicit cantitarea de CO eliminata , asa ca eu cu masina E4 cu Code numai 109 gr si motor sub 1000cmc benzina ( fiind sub 120 este in tot UE apreciata ,si rasplatita prin bonusuri la impozit etc ) sunt bun de plata cu toate ca deja o data am platit taxa si nu am primit inapoi ,iar un Euro 5 diesel cu motor mare ex masina de teren , etc va merge bine mersi .
    Clasa incompetenta , in stil romanesc

  4. Germanicus a spus: 17 martie 2017, ora 07:51

    Deja legea e prost facuta , cu toate ca inca nu este in vigtoare: se penalizeaza si cele cu euro 4 , dar nu se ia in consideratie marimea motorului si implicit cantitarea de CO eliminata , asa ca eu cu masina E4 cu Code numai 109 gr si motor sub 1000cmc benzina ( fiind sub 120 este in tot UE apreciata ,si rasplatita prin bonusuri la impozit etc ) sunt bun de plata cu toate ca deja o data am platit taxa si nu am primit inapoi ,iar un Euro 5 diesel cu motor mare ex masina de teren , etc va merge bine mersi .
    Clasa incompetenta , in stil romanesc

  5. Sătmăreanul a spus: 17 martie 2017, ora 05:13

    Tractoarele Florisalului. Autobuzele Transurbanului. Şi lista poate continua ….

  6. Stefan V a spus: 17 martie 2017, ora 03:46

    Ar trebui sa umblam cat mai des cu bicicletele. Nu zic ca o masina nu ii necesara.

  7. satmarean a spus: 16 martie 2017, ora 20:06

    Toate masinile de 15-20 de ani aduse de afara pe bani marunti si care sunt implicate si in cele mai multe accidente!

  8. Sogolan a spus: 16 martie 2017, ora 18:05

    A ta!

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.