Program ITV: 00.00 Audiențe în direct, cu Sergiu Podină, invitat Cristinel Darie, titlul emisiunii: Numărul mașinilor second hand aduse în județul Satu Mare este în creștere (reluare) 01.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitați Adrian Cozma, Claudiu Ținca, Alexandru Horvat, titlul emisiunii: Se caută premier. Președintele cheamă luni partidele la consultări (reluare) 02.27 Iată omul, cu Gabriel Ghișan, invitat Marinello Norberto 03.36 Festivalul Secerișului la Moftinu Mare 04.00 În slujba comunității, cu Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Mihai Gămanraport la 7.600 de zile 05.10 Sănătate, cu Mihaela Ghiță, invitat Aracs Loredana, titlul emisiunii: Cum depistăm precoce cancerul la sân? 05.55 Educație ecologică, cu Cristina Bursuc, invitat Vasile Andrieș, titlul emisiunii: Rolul polderelor și a zonelor umede în reducerea riscului de inundații 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenoarea Prinzinger Zsoka 07.00 Știri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul Willy 08.00 Audiențe în direct, cu Sergiu Podină, invitat Cristinel Darie, titlul emisiunii: Numărul mașinilor second hand aduse în județul Satu Mare este în creștere (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenoarea Prinzinger Zsoka 09.36 Religie, cu Mihaela Ghiță, invitat Laurențiu Costin, titlul emisiunii: Curajul și frica în viața creștinului 10.30 Spiriduș Ghiduș 11.18 Teleshopping 11.32 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitați Adrian Cozma, Claudiu Ținca, Alexandru Horvat, titlul emisiunii: Se caută premier. Președintele cheamă luni partidele la consultări (reluare) 13.00 Știri 13.35 Sănătate, cu Mihaela Ghiță, invitați Bogdan Pintea, Edita Ghilea, titlul emisiunii: Noi abordări în tratamentul afecțiunilor tubului digestiv 14.28 Teleshopping 14.42 Iată omul, cu Gabriel Ghișan, invitat Marinello Norberto 15.40 Sănătate, frumusețe, stil, cu Ioana Vladimirescu, invitat Lia Marinela Avram 16.32 În slujba comunității, cu Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Radu Cristea – raport la 3.250 de zile 17.40 Mesager educațional, cu Vasile Nechita, invitat Vlaicu Popescu, titlul emisiunii: Meserii moderne în învățământul postliceal al Colegiului Tehnic Unio Traian Vuia 18.30 Audiențe în direct, cu Sergiu Podină 19.30 Știri 20.00 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu 21.30 Viața la țară, cu Ioan Anițaș, invitat Cristina Sălăgean, titlul emisiunii: Coacăza sătmăreană solicitată în Europa de Vest 22.30 Zone folclorice, cu Ioana Vladimirescu, invitat Ana Holdiș 23.30 Știri

Care este cea mai poluantă maşină din Satu Mare?

Scris de I. Z., 07 aprilie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »
poluare-masini

poluare-masini

Autorităţile publice locale vor fi cele care ar putea decide dacă vor introduce sau nu anumite taxe de mediu în zonele aglomerate, dar numai după ce se va realiza inventarierea tuturor autoturismelor din punct de vedere al normelor de poluare.

„În ceea ce priveşte celebra taxă de timbru, pe care noi am avut-o, avem o reţea naţională de monitorizare a calităţii aerului pe care o vom moderniza în acest an şi care este un instrument util, care ne stă la dispoziţie. Partea de poluare, de maşini uzate, pe care le avem în momentul de faţă, reprezintă cu adevărat o problemă. După inventarierea tuturor autoturismelor, din punct de vedere al normelor de poluare, autorităţile publice locale vor avea la dispoziţie legislaţia şi vor hotărâ dacă vor să introducă sau nu anumite taxe în zonele care sunt aglomerate”, a spus Daniel Constantin, fostul ministru al Mediului la şedinţa Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România.

Acesta a precizat că există o directivă europeană încă din 2008, transpusă în legislaţia românească prin Legea 104/2011, care recomandă tuturor oraşelor să delimiteze zonele de emisii scăzute, chiar dacă nu sunt penalităţi.

Până în momentul de faţă, doar Bucureşti are un astfel de plan.

Recent, ministrul Mediului a menţionat că timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, dar s-a propus introducerea unui certificat de calitate a aerului – eco-vignetă, care vor avea un cost redus. Acele vignete vor fi o analiză a autoturismelor care vor circula, în funcţie de gradul de poluare.

În acelaşi context, ministrul a explicat că Ministerul Finanţelor analizează modalitatea de schimbare a impozitului pe autoturisme, existând varianta să se ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2.

Ca urmare a acestor intenţii, lansăm un concurs cu premii:

Care este cea mai poluantă maşină din Satu Mare?

Cei care văd pe stradă maşini care scot fum negru şi poluează sunt rugaţi să trimită imagini pe adresa redacţiei, în care să fie specificat şi un număr de contact.

Totodată, vă rugăm să răspundeţi şi la întrebarea:

Ar trebui introdusă o taxă de poluare pentru mașini?
Da
Nu
Nu mă interesează
Vezi Rezultate

Abonează-te acum Online!
  1. BC a spus: 10 aprilie 2017, ora 01:07

    sunt de parere ca masinile mai vechi de 15 ani si cele aduse din strainatate ar trebui interzise asa oamenii vor achizitiona masini mai noi sau chiar noi cu un grad mai mare de siguranta mai putin poluate

  2. Danciu Ioan Viorel a spus: 20 martie 2017, ora 15:46

    Autobuzele Transurban si utilajele Florisal sunt cele mai poluante…

  3. Germanicus a spus: 17 martie 2017, ora 07:51

    Deja legea e prost facuta , cu toate ca inca nu este in vigtoare: se penalizeaza si cele cu euro 4 , dar nu se ia in consideratie marimea motorului si implicit cantitarea de CO eliminata , asa ca eu cu masina E4 cu Code numai 109 gr si motor sub 1000cmc benzina ( fiind sub 120 este in tot UE apreciata ,si rasplatita prin bonusuri la impozit etc ) sunt bun de plata cu toate ca deja o data am platit taxa si nu am primit inapoi ,iar un Euro 5 diesel cu motor mare ex masina de teren , etc va merge bine mersi .
    Clasa incompetenta , in stil romanesc

  4. Germanicus a spus: 17 martie 2017, ora 07:51

    Deja legea e prost facuta , cu toate ca inca nu este in vigtoare: se penalizeaza si cele cu euro 4 , dar nu se ia in consideratie marimea motorului si implicit cantitarea de CO eliminata , asa ca eu cu masina E4 cu Code numai 109 gr si motor sub 1000cmc benzina ( fiind sub 120 este in tot UE apreciata ,si rasplatita prin bonusuri la impozit etc ) sunt bun de plata cu toate ca deja o data am platit taxa si nu am primit inapoi ,iar un Euro 5 diesel cu motor mare ex masina de teren , etc va merge bine mersi .
    Clasa incompetenta , in stil romanesc

  5. Sătmăreanul a spus: 17 martie 2017, ora 05:13

    Tractoarele Florisalului. Autobuzele Transurbanului. Și lista poate continua ….

  6. Stefan V a spus: 17 martie 2017, ora 03:46

    Ar trebui sa umblam cat mai des cu bicicletele. Nu zic ca o masina nu ii necesara.

  7. satmarean a spus: 16 martie 2017, ora 20:06

    Toate masinile de 15-20 de ani aduse de afara pe bani marunti si care sunt implicate si in cele mai multe accidente!

  8. Sogolan a spus: 16 martie 2017, ora 18:05

    A ta!

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.