Program ITV: 00.00 Audienţe în direct, emisiune în limba maghiară, cu Eva Laczko, invitat Bura Maksay Istvan Peter, titlul emisiunii: Start Up Nation-Ki palyazhat? (Start Up Nation – cine poate solicita finanţare?) (reluare) 01.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Adrian Ştef, Ciprian Ardelean, Silviu Zetea, titlul emisiunii: Se destramă sau nu coaliţia majoritară din cauza ALDE? (reluare) 02.25 Panoramic Sporitv, cu Constantin Demian, invitaţi Constantin Por, Sergiu Neichi, titlul emisiunii: Începe primul campionat de fotbal din judeţul Satu Mare 03.25 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Ioan Secan-raport la 9.855 de zile 04.25 Sănătate, frumuseţe, stil, cu Ioana Vladimirescu şi Ioana Zaharia, invitaţi Adriana Popescu, Alina Marchiş 05.30 Portret de medic, invitat Pallai Vasile 05.45 Educaţie ecologică, cu Cristina Bursuc, invitat Ion Vlad, titlul emisiunii: Sătmăreanul cu invenţii legate de energia verde 06.30 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenoarea Simona Niste 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenorul Arnold Anzik 08.00 Audienţe în direct, emisiune în limba maghiară, cu Eva Laczko, invitat Bura Maksay Istvan Peter, titlul emisiunii: Start Up Nation-Ki palyazhat? (Start Up Nation – cine poate solicita finanţare?) (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă cu Ioana Zaharia şi antrenoarea Simona Niste 09.35 La psiholog, cu Ioana Vladimirescu, invitat Călin Secan, titlul emisiunii: Să învăţăm să gândim pozitiv 10.15 Panoramic Sporitv, cu Constantin Demian, invitaţi Constantin Por, Sergiu Neichi, titlul emisiunii: Începe primul campionat de fotbal din judeţul Satu Mare 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Adrian Ştef, Ciprian Ardelean, Silviu Zetea, titlul emisiunii: Se destramă sau nu coaliţia majoritară din cauza ALDE? (reluare) 13.00 Ştiri 13.38 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu, titlul emisiunii: Ioan Secan-raport la 9.855 de zile 14.43 Teleshopping 15.00 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş, titlul emisiunii: Dan Negrean legumicultor pasionat şi de succes 15.50 Mesager educaţional, cu Vasile Nechita, invitat Petre Ştefănescu, titlul emisiunii: Făurirea şi demolarea fabricilor sătmărene de mobilă 16.40 Sănătate, frumuseţe, stil, cu Ioana Vladimirescu şi Ioana Zaharia, invitat Elena Popa 17.40 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă, invitat Sidonia Lăţea, titlul emisiunii: Despre diete, vitamine la început de primăvară 18.30 Audiențe în direct, cu Sergiu Podină, invitaţi Ildiko Tivadar, Mihaela Murg, titlul emisiunii: Cum se poate obţine alocaţia pentru copil într-un alt stat membru UE? 19.30 Știri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi Doina Feher, Ioan Pop, Sergiu Băbăşan, titlul emisiunii: Adevărul despre taxa de mediu 21.30 Iată omul, cu Gabriel Ghişan, invitat Sorin Tănase 22.30 Educaţie ecologică, emisiune în limba maghiară, cu Eva Laczko, invitaţi Elisabeta Bekessy, Ioan Leitner, titlul emisiunii: Viz nelkul nincs elet (Fără apă nu există viaţă) 23.30 Știri

Care este cea mai poluantă maşină din Satu Mare?

Scris de I. Z., 16 martie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index
poluare-masini

poluare-masini

După cum a declarat ministrul Mediului, Daniel Constantin, autorităţile publice locale vor fi cele care ar putea decide dacă vor introduce sau nu anumite taxe de mediu în zonele aglomerate, dar numai după ce se va realiza inventarierea tuturor autoturismelor din punct de vedere al normelor de poluare.

„În ceea ce priveşte celebra taxă de timbru, pe care noi am avut-o, avem o reţea naţională de monitorizare a calităţii aerului pe care o vom moderniza în acest an şi care este un instrument util, care ne stă la dispoziţie. Partea de poluare, de maşini uzate, pe care le avem în momentul de faţă, reprezintă cu adevărat o problemă. După inventarierea tuturor autoturismelor, din punct de vedere al normelor de poluare, autorităţile publice locale vor avea la dispoziţie legislaţia şi vor hotărâ dacă vor să introducă sau nu anumite taxe în zonele care sunt aglomerate”, a spus Constantin la şedinţa Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România.

Acesta a precizat că există o directivă europeană încă din 2008, transpusă în legislaţia românească prin Legea 104/2011, care recomandă tuturor oraşelor să delimiteze zonele de emisii scăzute, chiar dacă nu sunt penalităţi.

Până în momentul de faţă, doar Bucureşti are un astfel de plan.

Recent, ministrul Mediului a menţionat că timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, dar s-a propus introducerea unui certificat de calitate a aerului – eco-vignetă, care vor avea un cost redus. Acele vignete vor fi o analiză a autoturismelor care vor circula, în funcţie de gradul de poluare.

În acelaşi context, ministrul a explicat că Ministerul Finanţelor analizează modalitatea de schimbare a impozitului pe autoturisme, existând varianta să se ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2.

Ca urmare a acestor intenţii, lansăm un concurs cu premii:

Care este cea mai poluantă maşină din Satu Mare?

Cei care văd pe stradă maşini care scot fum negru şi poluează sunt rugaţi să trimită imagini pe adresa redacţiei, în care să fie specificat şi un număr de contact.

Totodată, vă rugăm să răspundeţi şi la întrebarea:

Ar trebui introdusă o taxă de poluare pentru mașini?
Da
Nu
Nu mă interesează
Vezi Rezultate

Abonează-te acum Online!
  1. ciprian a spus: 21 martie 2017, ora 10:19

    Masina Informatiei Zilei…..

  2. Danciu Ioan Viorel a spus: 20 martie 2017, ora 15:46

    Autobuzele Transurban si utilajele Florisal sunt cele mai poluante…

  3. Germanicus a spus: 17 martie 2017, ora 07:51

    Deja legea e prost facuta , cu toate ca inca nu este in vigtoare: se penalizeaza si cele cu euro 4 , dar nu se ia in consideratie marimea motorului si implicit cantitarea de CO eliminata , asa ca eu cu masina E4 cu Code numai 109 gr si motor sub 1000cmc benzina ( fiind sub 120 este in tot UE apreciata ,si rasplatita prin bonusuri la impozit etc ) sunt bun de plata cu toate ca deja o data am platit taxa si nu am primit inapoi ,iar un Euro 5 diesel cu motor mare ex masina de teren , etc va merge bine mersi .
    Clasa incompetenta , in stil romanesc

  4. Germanicus a spus: 17 martie 2017, ora 07:51

    Deja legea e prost facuta , cu toate ca inca nu este in vigtoare: se penalizeaza si cele cu euro 4 , dar nu se ia in consideratie marimea motorului si implicit cantitarea de CO eliminata , asa ca eu cu masina E4 cu Code numai 109 gr si motor sub 1000cmc benzina ( fiind sub 120 este in tot UE apreciata ,si rasplatita prin bonusuri la impozit etc ) sunt bun de plata cu toate ca deja o data am platit taxa si nu am primit inapoi ,iar un Euro 5 diesel cu motor mare ex masina de teren , etc va merge bine mersi .
    Clasa incompetenta , in stil romanesc

  5. Sătmăreanul a spus: 17 martie 2017, ora 05:13

    Tractoarele Florisalului. Autobuzele Transurbanului. Și lista poate continua ….

  6. Stefan V a spus: 17 martie 2017, ora 03:46

    Ar trebui sa umblam cat mai des cu bicicletele. Nu zic ca o masina nu ii necesara.

  7. satmarean a spus: 16 martie 2017, ora 20:06

    Toate masinile de 15-20 de ani aduse de afara pe bani marunti si care sunt implicate si in cele mai multe accidente!

  8. Sogolan a spus: 16 martie 2017, ora 18:05

    A ta!

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.