Campania electorală din jurul celor 80 de miliarde de euro | Informaţia Zilei

Campania electorală din jurul celor 80 de miliarde de euro

Cu mai mulţi sau mai puţini infectări, campania electorală se apropie cu paşi repezi.  Zi după zi noi teme încarcă programele partidelor, a candidaţilor care se vor confrunta fără milă în următoarele campanii electorale.

Agenda electorală cuprinde tot mai multe teme. Până acum principala dezbatere părea că se va desfăşura în jurul pandemiei, punând claie peste grămadă măsurile de redresare economică, măsurile de relaxare şi restricţiile, necesitatea izolării, a carantinei, afacerile pe seama cornavirusului etc.  etc.

Odată cu repartizarea fondurilor UE pentru redresare economică intră în arenă dezbaterea pe marginea celor 80 de miliarde de euro. Raportaţi la lipsa proiectelor deja scrise sunt bani mulţi. Mulţi încep să se îndoiască de capacitatea noastră de a-i accesa. Avem în urmă istoria tristă şi neonorabilă procentului de accesare de numai 30%. Este adevărat că nu exlcusiv din cauza guvernelor şi funcţionarilor, ci din cauza birocraţiei stufoase, intenţionat complicate de UE pentru a impiedica ţările novice să  acceseze fondurile. Să nu mai vorbim de faptul că birocraţiei europene i s-a adăugat birocraţia specifică instituţiilor din România. Dacă poţi face un lucru complicat, de ce să-l faci simplu? Acesta părea să fie cuvântul de ordine după care s-a lucrat în România de la intrarea în UE.

Aşteptăm cu nerăbdare să vedem cum vor aborda tema fondurilor europene candidaţii la cele mai importante funcţii administrative locale. După cum s-a putut constata până acum, nivelul de accesare a fondurilor europene a ţinut de capacitatea primarilor, a conducerilor consiliilor judeţene. Este dat ca exemplu demn de urmat primarul din Oradea, primarul din Cluj, din Alba Iulia.

Din acest motiv credem că cei 80 de miliarde de euro vor deveni o temă importantă în viitoarea campanie electorală. Fiind la guvernare, PNL are avantajul de a-şi putea prezenta primele proiecte. Are în acelaşi timp şi dezavantajul de a nu putea prezenta ceva concret. De teorii toată lumea este sătulă. Toată lumea ştie că trebuie construite autostrăzi, spitale, şcoli, grădiniţe. Dincolo de acestea mai există şi altceva. Agricultura trebuie să se modernizeze,  dar numai prin acordarea de subvenţii  poate deveni competitivă. Cultura,  turismul, industria timpului liber înseamnă nu doar civilizaţie, ci şi noi locuri de muncă. Nu doar autostrăzile ar putea readuce acasă forţa de muncă plecată în străinătate, ci şi prin refacerea structurii turismului autohton. Oamenii care nu au unde-şi petrece timpul liber îşi iau lumea în cap, caută alte locuri, înafara ţării. 

Printre altele, pandemia ne-a dat şi o lecţie despre importanţa turismului în propria ţară. :i nu arată deloc bine.  Izolaţi sau nu, închişi în case, oamenii au nevoie de locuri în care să-şi petreacă timpul liber. Va trebui să urmărim cu atenţie proiectele propuse de viitorii candidaţi în acest domeniu. Repet, despre nevoia de autostrăzi, trotuare, şcoli, grădiniţie, poate vorbi oricine. Despre cultură şi educaţie, despre petrecerea timpului liber în localitatea ta, în judeţul tău, nu poate vorbi orice novice care-şi propune să devină primar sau preşedinte de consiliu judeţean.

Campaniile electorale sunt singurele ocazii când se dă raportul despre ce s-a făcut în ultimii patru ani şi ce se propune pentru următorii patru ani. Cei mai mulţi candidaţi cred însă că într-o campanie trebuie să-şi araţi muşchii, să ataci adversarii fără a propune o alternativă la fosta administraţie. Unul din axele în jurul căreia se va învârti caampania electorală în care se intră în aceste zile vor fi cei 80  demiliarde de euro pe care UE vrea să-i arunce peste România.   Din păcate, într-o campanie electorală nu se discută despre nimic concret, se calcă totul în picioare,  fără să se câştige nimic în schimb.

Abonează-te acum Online!
  • Goldis Admitere

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517