Cadavre încurcate la Spitalul din Carei

Scris de Mihaela Ghiţă, 19 septembrie 2020 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Situaţie fără precedent la Compartimentul de Prosectură al Spitalului Municipal Carei, spital suport COVID-19, după ce s-a încurcat predarea cadavrelor a doi pacienţi cu COVID-19 către aparţinători.

Unul din trupurile neînsufleţite este al părintelui Ioan Panusciac în vârstă de 53 de ani care a slujit în Parohia Dacia. Preotul a decedat în urmă cu câteva zile pe secţia de Terapie Intensivă a spitalului, unde a stat internat timp de 8 zile, ca urmare a complicaţiilor generate de COVID-19.

Vineri, când familia preotului s-a pregătit să-i ridice trupul neînsufleţit de la morga spitalului pentru îngropare, a constatat lipsa acestuia, fiindu- le predat trupul unei femei. În situaţia dată, conducerea Spitalului Municipal Carei a demarat o anchetă internă pentru a stabili cele întâmplate.

Ce spune managerul Spitalului din Carei?

Potrivit managerului unităţii sanitare, dr. Raţ Elisabeta, pentru persoanele decedate COVID -19 unitatea dispune de un frigider cu trei locuri în compartimentul de Prosectură. Acesta s-a defectat miercuri seara, iar a doua zi, respectiv, joi,17 septembrie, după ce a fost reparat, ca urmare a manipulării celor 3 cadavre şi punerii lor înapoi în compartimente, etichetele cu numele pacienţilor s-au desprins de pe sacii în care erau aşezate. Se pare că din neglijenţa unui angajat de la Prosectură în respectarea procedurii de identificare şi predare a decedatului aparţinătorilor s-a ajuns în final la această situaţie nedorită, respectiv trupul preotului a fost predat cu o zi înainte altei familii, care a şi făcut înmormântarea.

Angajatul şi-a recunoscut vina

Angajatul şi-a recunoscut vina, iar spitalul a demarat o anchetă internă cu luarea de declaraţii de la tot personalul vizat, inclusiv de pe secţia de Terapie Intensivă, după care incidentul va fi dezbătut în Comisia de disciplină a spitalului.

”În cursul zilei de joi, un aparţinător al decedatei cu care s-a făcut confuzia, respectiv nepotul acesteia, s-a prezentat, s-au făcut toate documentele, a identificat cadavrul după care a anunţat că merge să comande sicriul şi revine în unitate cu maşina de pompe funebre pentru a-l ridica. Corpul a fost pus înapoi în frigider. Când a venit maşina mortuară, angajatul de la Prosectură a uitat pe care nivel din cele trei a pus decedata. Aparţinătorul a luat trupul ce i-a fost predat de angajat şi l-a dus în localitatea unde urma să aibă loc în aceeaşi zi înmormântarea. În cursul zilei de vineri, au venit aparţinătorii părintelui Panusciac, după ce în urmă cu câteva zile au fost informaţi asupra documentelor şi a modului în care se eliberează. Au venit azi dimineaţă (vineri, 18 septembrie 2020, n.r.), însă nu au avut pe cine să identifice. Cele întâmplate au fost aduse la cunoştinţa primarului şi a Poliţiei din Carei, s-a anunţat Procuratura şi Direcţia de Sănătate Publică. Tot ieri în urma datelor prezentate DSP a eliberat avizul de dezhumare şi transport al decedatului pentru a se putea repara greşeala regretabilă care s-a făcut joi dimineaţa” a spus dr. Elisabeta Raţ, managerul Spitalului Municipal Carei.

Conducerea spitalului subliniază că vina aparţine angajatului de la Prosectură care nu s-a uitat ce a făcut, deşi spitalul are o procedură foarte clară pentru cazurile de persoane decedate COVID-19 în care este menţionată identificarea cadavrului în momentul predării familiei şi semnarea unei declaraţii de recunoaştere a acestuia după care trupul aflat în doi saci speciali este pus în sicriu şi sigilat.

Dr. Raţ a menţionat că este pentru prima dată când spitalul se confruntă cu o astfel de situaţie şi că până acum, cu toată presiunea existentă, nu s-a produs nici cea mai mică greşeală nici măcar în privinţa unor hârtii. Prin urmare, conducerea spitalului are în vedere aplicarea unor măsuri sporite pentru tot ceea ce vizează pacienţii CORONAVIRUS, iar în privinţa compartimentului de Prosectură, suplimentarea cu personal pentru a creşte gradul de vigilenţă. Dr. Elisabeta Raţ şi-a exprimat în numele spitalului regretul pentru cele întâmplate, înţelegând pe deplin durerea prin care trec familiile care şi- au pierdut oameni dragi în urma acestei boli cumplite.

Abonează-te acum Online!
  1. oas a spus: 20 septembrie 2020, ora 16:58

    Dati afara toti hoti si mincinosiii e jalnic trist .

  2. Joan a spus: 20 septembrie 2020, ora 14:14

    Ce bine ca conducerea a gasit deja vinonatul care poate are si el partea lui ( de vina ?! ) oare ce vina are angajul ca eticketa sa dezlipit de pe acei saci speciali , Oare cei responsabili cu Prosectura sau gindit ca se pot intimpla si asfel de cazuri ca adezivul de pe eticketa isi poate pierde calitatile in conditii termo .Cind /cine a facut achiziile nu sint si ei responsabile ptr. Prodese care nu se ridica sa standardele cerute. SPITALUL DEN CAREI din partea mea are conducere la care daca vrei sa ajungi sa o contactezi trebuie sa te incaci cu nervi si o saptamina de concediu . Daca ceri informatii despre starea de sanatate medicamentatie tratamen a apartinatorilor ( Mama) refuza sa ti se dea cu toate cu toate ca dna Dr. Are o functie de sef de sectie .Transfera Pacientul la cererea mea numai ca uita voit sau intentionat ai trece in foaie medicamentatia pe cele trei zile care le -a petrecut pe sectie in Carei . Caz petrecut finele octombrie 2019 . Am incercat sa iau leg. Telef. 3 zile cu conducerea din Carei dar dna manager nu era. Am renuntat pina la urma , dar nu de tot

  3. mihalcea a spus: 19 septembrie 2020, ora 13:12

    managerul spitalului ar trebui sa mearga sa vada in ce conditii ingrozitoare sunt tinuti bolnavii la sectia covid.NUexista nimic,nici macar dezinfectant, jaluzele in geam,mustele si tantarii circula in voie, nu mai vorbim de caldura.Activitatea de curatenie a infirmierelor lasa enorm de mult de dorit,gunoiul il duc doar dimineata,in rest prin saloane zace toata mizeria .Exista o perie de wc pentru toata sectia,degeaba le spui degeaba ….nu fac nimic ,totul impotriva bolnavului.Si noi platim asigurari de sanatate.Sa vedeti cum raman dupa asistente pe paturile bolnavilor resturi de la materiale sanitare,vata, fese ,plasturi etcNu au o camera in care sa duca masutele de tratament, acestea raman abandonate pe hol.Totul este facut in ciuda bolnavului,nimeni nu ia nici o masura.E o vrajeala ca te interneaza pentru retestare,ei spun ca odata ce ai fost gasit pozitiv esti pozitiv.O raceala banala esti declarat pozitiv si gata,bine ai venit in clubul select al celor infectati cu ,Covid.Personalul, cadrele medii din sectie lasa foarte mult de dorit prin atitudinea lor , nu le place sa fie intrebate , nici macar despre tratament,sar in sus si te ia imediat cu refuzul,atata stiu.Imaginati-va ca au venit la tratament seara cu bateria descarcata la tensiometru, adoua zi tot la fel era.Poti sa mori prin saloane, ca nu vine nimeni sa te caute.

  4. papp a spus: 19 septembrie 2020, ora 12:10

    Se mai intampla. Suntem oameni. Daca ar fi facut intentionar atunci era o problema sadica

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517