Image 1
Image 2

Blocurile crapă din cauza limitatoarelor de viteză din fier

Ziarul Informatia Zilei a fost folosit ca martor la crapaturile de peste 5 centimetri
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Ziarul Informatia Zilei a fost folosit ca martor la crapaturile de peste 5 centimetri
Ziarul Informatia Zilei a fost folosit ca martor la crapaturile de peste 5 centimetri

Poliţia a sugerat să se pună limitatoare de fier, dar nu sunt obligatorii

Circulaţia haotică, graba şoferilor sau nerăbdarea au dus de multe ori la provocarea accidentelor de circulaţie. Pentru limitarea riscurilor pe care le au cetăţenii la trecerile de pietoni, în multe localităţi s-au instituit limitatoare de viteză. Acest lucru are însă şi părţi rele. Vibraţiile se transmit construcţiilor din zonă, dar pot afecta şi structura drumurilor.

Am primit numeroase reclamaţii din partea sătmărenilor care locuiesc pe bulevardul Lucian Blaga din municipiu, care ne spun că limitatoarele le-au făcut viaţa un calvar. Apartamentele sunt cuprinse de trepidaţii din cauza acestora şi a traficului greu.

Locuitorii unor blocuri situate pe bulevardul Lucian Blaga întâmpină mari probleme din cauza limitatoarelor de viteză din zona trecerii de pietoni. Nemulţumirea acestora vine de la tirurile care trec prin zonă. Mai exact, locatarii blocului UU40 afirmă că în momentul trecerii tirurilor peste limitatoarele de viteză, apartamentele lor sunt cuprinse de trepidaţii. 

Continuarea o puteţi citi în ediţia tipărită din data de 5 octombrie 2017.

7 comentarii

  1. Faptul ca limitatoarele sunt din fier sau din plastic nu are nicio relevanta in ceea ce priveste vibratiile produse. Atunci cand o masina (chiar si autoturism, nu neaparat camion) trece cu viteza peste un astfel de limitator (ca nu il observa la timp, ca nu ii pasa etc) se produce un dublu soc vertical (primul este la contactul rotii cu limitatorul iar al doilea este la doar cateva fractiuni de secunda distanta, la revenirea rotii pe asfalt). Acest dublu soc se transmite prin sol cladirilor invecinate si in timp poate produce crapaturi acestora, deoarece de-a lungul unui singur an se aduna sute sau poate chiar mii de astfel de mini-cutremure de 2-3 grade fiecare. Ca sa intelegeti foarte simplu ceea ce se intampla, puneti un pahar cu apa pe masa, si apoi loviti cu pumnul in masa de sus in jos. Veti vedea ca socul produs de lovitura se transmite sub forma de unda in paharul cu apa. Exact acelasi lucru se intampla si in cazul cladirilor, din cauza limitatoarelor de viteza. Probabil ca vor exista procese impotriva ogrganelor care au decis montarea acelor limitatoare, in care proprietarii vor avea castig de cauza pentru ca le-a fost degradata proprietatea.

  2. Nu limitatoarele de viteza sunt de vina care protejeaza vieti ci mai cu seama desfasurarea traficului greu prin oras care nu ar trebui sa aiba loc !
    (in lipsa centurii de ocolire …..) . Masinile de mare tonaj provoaca acele trepidatii care provoaca distrugeri in locuintele oamenilor din cauza vitezei respectiv, zgomotului sau a trecerii acestora peste aceste limitatoare (mai ales daca sunt tarziu observate provoaca socuri si unde sinusoidale propagatoare si distrugatoare ) si nu autoturismele.

  3. In Slatina,de exemplu,aceste limitatoare sunt permanente intrucat sunt facute din…beton si nu crapa nimic,nu distrug masinile,trebuie doar ca masinile sa incetineasca astfel incat sa treaca peste ele cu viteza aproape zero !Iar acea poza cu blocul crapat de pe Lucian Blaga nu e chiar asa cum e prezentata !Langa acel bloc e o ”cosmelie” inalta de vreo 2,5 metri,lipita de bloc,probabil constructorii atunci cand au adaugat-o nu au folosit destul ciment intrucat doar imbinarea s-a fisurat.

  4. @parerea mea. Ar fi de încercat ca TIR-urile să circule cu viteza legală. De exemplu șoferii să se comporte de parcă ar păsa de oamenii care locuiesc în zona respectivă. Limitatoarele de viteză sunt din păcate utile din cauza cercopitecilor și babuinilor de la volan dar nu rezolvă problema. Au rolul de a limita numărul accidentelor. Normal nu au ce căuta pe șosea.

  5. Trepidatiile acelea se simt si fara limitatoarele de viteza.

    Stau in blocul de la parcarea mare, unde se gaseste si restaurantul Tei, de 30 de ani, si de cand ma stiu, trepidatiile le simteam si fara sa fie respectivele limitatoare. Zgomotul infernal oricum este ca e zi ca e noapte, asta este ghinionul de a sta intr-un apartament spre sosea.

    Limitattoarele alea sunt sincer cel mai bun lucru care s-a putut face in zona asta, pentru ca mereu au fost accidente pe trecerea de pietoni sau inainte de trecerea de pietoni, pentru ca nu se acorda atentie trecerii.

    Am copil de trei ani. Stiti cat de greu este sa treci fara limitatoarele respective? Cum imi sta inima in gat sa nu treaca vreun “sofer grabit” si sa dea peste noi? Stimatii locatari din UU40 la asta nu se gandesc? Blocurile noastre au pe putin 30 de ani de cand sunt construite, si stim cu totii cum si cat s-a furat din materialele de constructie.

    Asa ca mi-ar place daca s-ar gandi de doua ori inainte sa se planga ca se crapa peretii si le vibreaza apartamentele. Ce e mai important? O crapatura in perete, care se poate repara? Sau o viata de om care e salvata in fiecare zi de limitatoarele respective?

    Traficul din ce in ce o sa devina mai ingreunat, numarul de masini in orasul nostru creste constant, ce era acum 10 ani inainte sa se puna limitatoarele, cu ce este acum nu se poate compara. Pana nu se face centura de ocolire unde sa poata circula camioanele, asa va fi.

    Iar accidente vor continua sa se intample, pietoni vor ajunge la spital sau vor muri, loviti de masinile grabite, daca vor fi din nou scoase aceste limitatoare. Sa le aduc aminte dansilor ca vara aceasta a fost lovita grav o doamna pe trecerea de pietoni, dimineata la 6 si ceva, si la o saptamana, a fost accidentata o batranica, de un autobuz, tot pe trecerea noastra de pietoni? Iar dupa ce s-au pus limitatoarele, nu s-a mai intamplat nimic?

    Sa nu ii uitam pe soferii de “curse” care trec peste limitatoare cu viteza, ca de ce sa incetineasca ei? Nu limitatoarele sunt problema, soferii pe care ii doare in fund de siguranta. Un semafor pus in zona asta ar face mult mai rau decat bine, pentru ca ar fi cozile si mai lungi de cat sunt in momentul de fata. Cartierele noastre si strazile noastre nu cred ca au fost gandite pentru un trafic atat de intensificat.

    Limitatoarele sunt bine acolo unde sunt!

  6. Problema este ca limitatoarele sunt de 5Km/h ce nu se folosesc decat in curtile firmelor , pe strada se folosesc mai mari , acolo este indicator cica limitatorul este de 30km/h , nu este adevarat ,trebuie sa mergi la pas , aproape oprit , normal pe cel de 30 trebuie sa treci cu 30 fara sa strice suspensia masinii , sa scuture sau sa provoace vibratii .
    Este pericol public , se distrug telescoapele masinilor si de aceea multe masini in curba ajung pe calalalt sens de mers ,care duce la accidente frontale . POATE CINEVA ia masuri….

Lasă un răspuns

Connect with

Prima întreprindere industrială din Satu Mare s-a înfiinţat în 1869

Numărul meseriaşilor, a angajaţilor şi a ucenicilor în municipiul Satu Mare a crescut după anul 1860 în urma desfiinţării breslelor. Totodată au apărut mari schimbări în viaţa economică a oraşului. Populaţia oraşului a fost în continuă creştere, de înviorare economică, caracterizată prin creşterea numărului instituţiilor de credit.