Image 1
Image 2

Avizul pentru lărgirea Bulevardului Goga s-a acordat părtinitor, spun sătmărenii

Cetatenii Grosu Ioan si Fogel Lucian
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Cetatenii Grosu Ioan si Fogel Lucian
Cetatenii Grosu Ioan si Fogel Lucian

Bărbații care s-au prezentat la audiențele organizate la Prefectură susțin că proiectul care a stat la baza întocmirii autorizației de construcție, este neconform

Marți, 18 iulie 2017, Instituția Prefectului județul ui Satu Mare a organizat o nouă sesiune de audiențe cu cetățenii județului.
Au participat prefectul județului Satu Mare Darius Filip, Creşpai Florica, reprezentant al Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Satu Mare, Florin Găzdac, consilier pe relații cu publicul în cadrul Prefecturii Satu Mare, Adriana Lupescu, jurist în cadrul Prefecturii Satu Mare și Cosmin Dorle, șef serviciu juridic în cadrul Prefecturii Satu Mare.

Pe listă au fost trecute cinci persoane care au probleme legate de terenuri a căror titluri de proprietate au fost revocate, probleme de contencios administrativ, ori persoane care au făcut sesizări și reclamații legate de vecini sau primăriile de care aparțin.

Printre sătmărenii care au reclamat fel și fel de probleme s-au numărat și cetățenii Grosu Ioan și Fogel Lucian. Aceștia locuiesc pe bulevardul Octavian Goga din municipiul Satu Mare, la numerele 8 și 10, și au reclamat faptul că avizele pentru lucrarea de lărgire a părții carosabile de pe bulevardul Octavian Goga s-au acordat Primăriei municipiului Satu Mare fie părtinitor, fie după o verificare superficială.

Cetățenii au ajuns la această concluzie după ce în cursul lunii mai Grosu Ioan a fost înștiințat de Florisal să își mute trandafirii și florile din zona verde pe motiv că se vor face defrișări pentru demararea lucrărilor la lărigirea părții carosabile.

Continuarea o puteți citi în ediția tipărită din data de 19 iulie.

2 comentarii

  1. Stau pe stradă deci consider că știu ce spun. Proiectul este o tâmpenie. Când a venit expertul neamț și a propus lățirea drumului a spus că trebuie expropriați oamenii, casele trebuie demolate pe partea dreaptă de la Burdea spre pasaj și atunci ai loc de lățire. Când comentăm cei din zonă ni se spune că asta este dezvoltarea, nu ne putem opune și că trebuie să ne sacrificăm pentru binele orașului. Că suntem numai câțiva oameni. Dacă este așa de simplu cum spun ei, aș vrea să știu ce emoții ar încerca deștepții din palatul administrativ dacă ar sta aici și dacă le-ar trece 40-60 de camioane pe oră la 1 m sub geam și cu viteză. Așa un camion încărcat cu combustibil. Sau camionul care aduce la abator animalele. Etc. etc. Domnul primar Kereskenyi, domnul vice Albu, ce ziceți? Asta este dezvoktarea europeană? Asta ați văzut prin Occident? Nu cred. Problema este că așa cum a scris foarte bine domnul Fage proiectul nu rezolvă nimic. Faceți fraților odată podul și drumul de ocolire. Că podul este deja plin de promisiuni. Indiferent de partid. Și scoateți odată TIR-urile din oraș. Asta per general. Șoferul TIR-ului intră în oralș de musai. Nu contribuie la dezvoltarea orașului. Eventual doarme sau mănâncă un sendviș. Poate alimentează la marginea orașului. Nu aduce investitori nici locuriu de muncă. Investitorul când vede cât pierde cu drumurile prin oraș, pleacă.

  2. Un proiect interpretabil, neconform, diform, ineficient, inoportun, risc ridicat de accidente, cinic.

    INTERPRETABIL (TENDENTIOS?):
    – Titlul proiectului este “Reabilitarea Bulevandului O. Goga…”, ori prin natura proiectului, de fapt, se urmareaste largirea Bulevardului O. Goga, pe portiunea respectiva.
    Probleme de semantica sau… ?

    NECONFORM:
    – Normativele care stau la baza proiectului lucrarii se refera la … drumuri si strazi rurale… iar cele care fac referire la drumuri si strazi urbane sunt eludate.
    – Primaria nu a raspuns la o solicitare a ISC Regionala Nord-Vest Cluj Napoca, privind unele situatii neconforme.

    DIFORM:
    – Aici fac referire la faptul ca, Drumul Careiului, B-dul Lucian Blaga cat si parte din B-dul O. Goga (intre sens giratoriu Independentei si pasaj subteran calea ferata), sunt astfel realizate incat pe langa partea carosabila exista si o zona verde de protectie, pista de biciclete si trotuar suficient de lat pentru circulatia pietonala.
    – Prin proiect, zona fiind foarte aglomerata, se renunta la spatiul verde de protectie iar biciclistii vor imparti cu pietonii un trotuar cu latimea medie de 1,9 metri (care pe alocuri va avea doar 1,5 metri) iar pe o parte dreapta (sens dinspre Burdea spre cartierele Carpati, M17) trotuarul va avea pe alocuri doar 1,2 metri.
    – Inchipuitiva cum ar arata aceasta bucata de bulevard intr-un Municipiu resedinta de judet, oras care se doreste a fi unul European?

    INEFICIENT:
    “Pentru informarea corecta a tuturor cetatenilor, atat pietoni cat si conducatori auto”
    – Conform studiului de trafic din zona, exista 3 varfuri de trafic in intersectia Burdea.
    – Dimineata si la orele dupaamiezii pe sensul de mers Carpati-Burdea si pe sensul de mers Centru-Burdea(aglomerarea podului Decebal)
    – Pentru cunocstinta satmarenilor varful de traffic este cel de dimineata dinspre Carpati-Burdea-Centru.
    – Se invoca prina acesta lucrare “descongestionarea traficului in zona respectiva”, dar nu se va intampla acest lucru. Haideti sa facem urmatorul exercitiu de imaginatie:
    1. Sensul de mers Carpati-Burdea-pod Decebal:
    – vor ramane in continuare tot 2 benzi cu aceleasi functiuni ca pana acum(banda dinspre axul strazii pentru sensurile B-dul Closca si Drumul Careiului, banda dinspre marginea strazii pentru traversarea podului Decebal cu aceeasi poticneala in dreptul statiei de autobus), deci ZERO !!! descongestionare.
    2. Sensul de mers Pod Decebal-Burdea-Carpati:
    – chiar daca banda pentru sensul de mers pe B-dul Closca ar putea deservi, partial, si pentru sensul de mers Carpati, nu s-ar putea incadra foarte multe masini datorita faptului ca rampa podului este foarte scurta pana in intersectie astfel incat nu o sa incapa un numar semnificativ de masini in zona de separare a directiilor de intrare in intersectie. Mai mult, aceeasi problema ca la punctual 1., poticneala din dreptul statie de autobus, deci aproape ZERO !!! descongestionare.

    Din analiza de trafic (aici, fiind analizat traficul inclusiv pe tipul de autovehicule care tranziteaza zona) se observa ca daca nu ar circula prin aceasta zona autocamioanele zona s-ar descongestiona cu un procent mult mai mare decat cel sperat, fara NICI O INVESTITIE IN ZONA !!!
    Daca s-ar gandi/face o alta amplasare a celor doua statii de autobus(si se poate, doar sa gandeasca putin factorii implicati) s-ar descongestiona traficul in zona cu mult peste ceea ce spera ei prin acest proiect, cu CHELTUIELI INFIME FATA DE CELE DIN PROIECT !!!

    INOPORTUN:
    Aici vreau sa amintesc doar doua aspect care ar putea da de gandit autoritatilor locale
    – Surparea canalizarii pe bulevardul O. Goga (in data de 09.06.2017) in zona proiectata. Oare cat de subreda este canalizarea in zona? Oare cat va dura pana se va surpa din nou, intr-o alta zona invecinata?
    – Problemele la structura podului Decebal. Oare vom avea un santier continuu pe podul Decebal?

    RISC RIDICAT DE ACCIDENTE:
    Pe o portiune din proiect(iesirea din pasajul subteran si Biserica Reformata), B-dul O. Goga are proiectata latimea benzilor (toate cele 4 benzi) de cate 3 metri, nu MINIM 3,5 metri cat prevad normele in vigoare. Ce risc de accidente poate fi in aceasta zona tinand cont de gabaritul unui autobus, unui autocamion, sau a altor autovehicule grele?
    Ca fapt divers, latimea unui autobus este de 2,5 metri fara oglinzile retrovizoare. Un autocamion cat are? Sigur se va incadra un astfel de autovehicul in cei trei metri, fara sa intre pe banda alaturata ?

    CINIC sau HILAR:
    – Se mai spune in raspunsurile primite de la primaria mun. Satu Mare, ca prin executarea acestor lucrari va scadea si poluarea din zona. Studiile aratand ca in zona poluarea fonica, noxele sunt la nivele foarte ridicate.
    – Nepasarea totala a autoritatilor fata de locuitorii din zona, dreptul de acces la proprietati, poluare, vibratii, zgomot, praf, siguranta cladirilor
    – Nepasarea totala fata de ceilalti participantii la trafic: pietonii, biciclistii…

    Daca cineva, care ar avea un interes pentru cetatenii acestui oras, ar citi acest text ar putea sa-si dea seama ca exita si alte solutii la problema traficului in zona fara a face aceasta investitie DIFORMA, INEFICIENTA, ANTIUMANA.

    Lucian Fage

Lasă un răspuns

Connect with

RECLAMAȚIE

Liderul romilor din Sătmărel se plânge de starea precară a drumului

Alexandru Raita, cel care este apărătorul drepturilor comunității de romi din cartierul Sătmărel, a sunat la Redacția Informația Zilei pentru a semnala cel puțin două aspecte care necesită intervenția urgentă a autorităților locale.

This content is for IZ Digital+Print, IZ Duminica si IZ Plus 1 An, IZ PLUS 3 LUNI, IZ PLUS ANUAL, IZ Plus Lunar, IZ Plus si Ziarul Digital 1 An, IZ+ <35, IZ+ si IZ PDF 1 An, IZ+ si IZ PDF 3 luni, IZ+ si IZ PDF Lunar, IZ+ si PDF <35 1 Luna, IZ+ si Tiparit si PDF 1 An, IZ+ si Tiparit si PDF 3 Luni, and IZ+ si Tiparit si PDF Lunar members only.
Log In Join Now