Image 1
Image 2

Arta Smarandei Milu Nemethi poate fi regăsită la Satu Mare

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Expoziția este găzduită de sălile din spatele curții Muzeului de Artă

Gazdele unui vernisaj însorit

Profitând de ziua însorită, organizatorii expoziției “…încă un popas printre Lucruri mărunte” au decis să ducă vernisajul dedicat Smarandei Milu Nemethi în curtea Muzeului de Artă, în fața sălilor care găzduiesc lucrările. Un portret expus în curte a făcut ca prezența ei să fie simțită mai viu în amintirea celor ce au ținut să asiste.

Născută la Carei în 16 iulie 1981, Smaranda a fost descoperită ca talent artistic de profesoara de desen Ordodi Ema și avea să fie eleva Liceului de Artă “Aurel Popp” din Satu Mare și  studenta Universitatea de Arte şi Design din Cluj-Napoca, secţia de pictură. Pregătirea ei s-a completat cu ştiinţa restaurării, studiată la Palermo. și cu un master în publicitate, domeniu în care a avut parte de o carieră de mare succes mai ales în București, unde s-a bucurat de prietenia și sprijinul pictorului Vasile Pop-Negreșteanu.

A expus în România, Franţa, Italia şi Ungaria. Lucrările expoziției personale găzduite de Paris au fost expediate în capitala franceză imediat după ce au fost expuse la Satu Mare în 2016, după cum își amintește Felicia Grigorescu, curatorul expoziției, care a împărtășit prietenilor și admiratorilor Smarandei amintiri din viața tinerei artiste, întărite de prezența membrilor familiei.  Cancerul a răpit-o pe Smaranda, după o luptă grea (despre care am scris și noi) în martie 2019, la Bucureşti, iar mama a hotărât să doneze muzeului sătmărean creaţiile fiicei sale, ceea ce garantează prezența lor în alte viitoare expoziții, după cum a dat asigurări directorul Muzeului Județean, Liviu Marta. Au ținut să fie prezenți și prietenii muzicieni din Carei, Bogdan Georgescu, Szűcs József și Marius Georgescu, reuniți în grupul Acoustic Station.

Expoziția propriu-zisă reflectâ echilibrat marile direcții de creație ale artistei: compozițiile de largă respirație, dominate de culori puternice și un desen abia sugerat, întinse pe mai multe tablouri reunite, se regăsesc alături de lucrări miniaturale din ultimii cinci ani ai vieții, pline de duioșie și strălucire delicată, în care lucrurile din casa părintească și creațiile origami sunt privite cu o căldură inocentă și un desen care ne amintește de porțelanurile chinezești. E și mult umor în unele dintre aceste “Lucruri mărunte”, o voioșie copilărească, poate compensând durerea pe care ciclul “Mizeria umană“ o evocă răscolitor și fără perdea. Iar la intrare Smaranda privește din “Nori”.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with