Image 1
Image 2

Aproximativ 80.000 de firme ar trebui să se înscrie în platforma care gestionează Sistemul de Garanţie-Returnare

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Numărul estimat al operatorilor economici care ar trebuie să se regăsească în platforma ReturRo este de 80.000, iar cei 55.000 care s-au înscris până la data-limită reprezintă un lucru fantastic, a afirmat recent, într-o conferinţă de specialitate, CEO-ul RetuRO, Gemma Webb.
Reprezentanţi ai autorităţilor centrale de mediu şi din cadrul asociaţiilor de profil au participat la conferinţa “Managementul deşeurilor: Sistemul Garanţie-Depozit şi taxa pe plasticul nereciclat”.
“Aproximativ 80.000 de operatori economici ar trebui să se înscrie în platforma ReturRO, care gestionează Sistemul de Garanţie-Returnare. Cei 55.000 de retaileri care s-au înscris până la 28 februarie în sistem reprezintă un număr absolut fantastic. Am avut la dispoziţie şase săptămâni pentru a construi o campanie de informare şi educare… de aceea spun că 55.000 este un număr fantastic. Vom continua să informăm oamenii, iar operatorii economici se pot înregistra în continuare. Până acum, vorbim despre 27.000 de operatori economici care au finalizat toate etapele de înregistrare în ReturRO. De asemenea, pe parcursul lunii martie, vom continua campania de comunicare în mass media şi vreau să mulţumesc tuturor celor care ne-au susţinut până acum”, a spus Webb.
La finele lunii decembrie a anului trecut, RetuRO, administratorul Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR) din România, a anunţat că o va avea în funcţia de director general şi preşedinte al Directoratului societăţii pe Gemma Webb. Ea are peste 25 ani de experienţă atât B2B, cât şi B2C în mai multe industrii, precum: FMCG, chimică, industria ambalajelor din plastic, print, tutun şi servicii de management al deşeurilor. Aceasta a modernizat operaţiuni comerciale, de producţie şi la nivelul lanţurilor de aprovizionare şi a reuşit să coalizeze organizaţiile pe care le-a condus în jurul unei viziuni comune, să conducă echipe diverse şi performante.
Conform datelor recente ale Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), peste 55.000 de operatori economici şi-au activat conturile de utilizatori în platforma online a administratorului Sistemului de Garanţie-Returnare (SGR), până la data de 28 februarie, dintre care 23.145 au finalizat înregistrarea. Termenul-limită până la care producătorii, importatorii şi comercianţii de produse care fac obiectul SGR aveau obligaţia de a se înscrie în platforma dedicată (www.returosgr.ro) a expirat pe 28 februarie 2023.

Consumatorii vor putea recupera garanţia în orice magazin din România

Începând din 1 martie 2023, Garda Naţională de Mediu (GNM) a demarat un control tematic, la nivel naţional, pentru a verifica modul în care agenţii economici s-au conformat faţă de această obligaţie legală.
SGR reprezintă un sistem prin care cetăţenii vor plăti o garanţie de 0,50 lei atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l, inclusiv.
Pentru a fi identificate uşor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianţi, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanţiei plătite iniţial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locaţie.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns