ANRE stabileşte acordarea de compensaţii utilizatorilor în cazul depăşirii perioadei de citire a contoarelor

Scris de Cristina Bursuc, 16 septembrie 2021 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Autoritatea Naţională de Reglementare (ANRE) a publicat pe pagina proprie de internet, în vederea consultării publice, două proiecte de ordin referitoare la standardele de performanţă ce trebuie îndeplinite de către operatorii de distribuţie a energiei electrice şi a gazelor naturale, potrivit unui comunicat remis pe 13 septembrie Agerpres.

Prevederi referitoare la operatorii de distribuţie a energiei electrice

În cazul standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a energiei electrice, principalele modificări se referă la includerea unor prevederi explicite privind obligaţia operatorilor de distribuţie referitoare la periodicitatea citirii indexurilor grupurilor de măsurare în cazul clienţilor finali şi a prosumatorilor, respectiv în cazul asigurării accesului utilizatorilor integraţi în sisteme de măsurare inteligentă la datele istorice de consum (date de măsurare), precum şi prevederi privind acordarea de compensaţii utilizatorilor în cazul depăşirii perioadei de citire/lipsei accesului la datele istorice de consum.

Obligaţii în cazul distribuţiei gazelor naturale

În cazul standardului de performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale, principalele modificări se referă la modificarea/redefinirea unor indicatori de performanţă pentru activităţile relevante ale operatorului de distribuţie a gazelor naturale cu privire la măsurarea gazelor naturale, periodicitatea citirii indexului echipamentului de măsurare, regularizarea diferenţelor dintre alocări şi cantităţile de gaze distribuite, racordarea la sistemul de distribuţie a gazelor naturale, precum şi la modificări ale compensaţiilor pe care operatorul are obligaţia de a le plăti pentru neîndeplinirea indicatorilor specifici, cu precizarea situaţiilor în care acesta nu are obligaţia acordării compensaţiilor.

Totodată, a fost introdusă obligaţia operatorului de distribuţie de a transmite utilizatorului o informare cu privire la dreptul acestuia de a primi compensaţii pentru nerespectarea prevederilor din prezentul standard şi cu privire la situaţiile în care operatorul sistemului de distribuţie este obligat să acorde compensaţii, valorile compensaţiilor, modul de solicitare/acordare, precum şi termenul şi modalitatea de plată ale acestora.

„Considerăm că modificările vor contribui la evitarea emiterii unor facturi aferente consumurilor de energie electrică şi gaze naturale ale clienţilor finali în baza unor estimări, ca urmare a citirilor efectuate cu întârziere faţă de termenele prevăzute în reglementări”, au arătat reprezentanţii ANRE.

Astfel, perspectiva plăţii unor compensaţii clienţilor finali va conduce la stimularea operatorilor de distribuţie în vederea realizării citirilor grupurilor de măsurare la termenele prevăzute de reglementările în vigoare.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517

  • Telefoane utile

    • Apel unic de urgenţă112
    • Ambulanţa0261-741111
    • Pompieri0261-711212
    • Agenţia CFR0261-711002
    • Distrigaz0261-710928
    • Informaţii CFR0261-768704
    • Deranjamente Electrica0261-929
    • Poliţia0261-807777
    • Informaţia Zilei0261-767300
    • Apaserv (apel gratuit, non stop)0800-827-776
    • Urgenţe E.ON Gaz (tel verde)0800-800-928
    • Jandarmeria0261-769-760
    • Poliţia Locală0261-727020
    • CMJ0261-717123, 716513
    • Intervenţii microcentrale0742.708.708
    • Depanare ACR0744792297
    • Depanare auto NON-STOP0733-507026, 0744-507026
    • Spitalul Judeţean I0261-727050
    • Spitalul Judeţean II0261-715696
    • Stomatologie, Urgente0771.049.416
    • Refugiu de noapte0261-750135
    • Agenţia TAROM0261-712795
    • Autogara0261-768439
    • R.A. Transurban0261-721971
    • Prefectura0261-716309
    • Primăria Satu Mare0261-807569, 807553
    • SC RDS SA0361-400.401
    • Pompe funebre0261-716590
    • Agenţie de turism0261-737915
    • Protecţia Consumatorilor (tel verde)0800-080-999
    • Locaterm (non-stop)0261-733693
    • Birou teritorial anticorupţie0261.759.780
    • Anticorupţie MAI0261-710.690
  • Curs Valutar

  • Arhivă articole Informaţia Zilei

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517