ANPC a amendat cu 195.000 de lei companiile din energie care au emis facturi defectuoase

Scris de Cristina Bursuc, 19 ianuarie 2022 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a aplicat zece amenzi contravenţionale, în valoare de 195.000 de lei, companiilor furnizoare de electricitate şi de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituţiei, a anunţat pe 17 ianuarie, ANPC.
„Comandamentul pentru Energie creat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), aflat sub directa coordonare a preşedintelui Mihai Culeafă şi a directorului general Paul Anghel, a finalizat alte 22 de acţiuni de control la companii furnizoare de energie electrică şi gaze naturale către consumatorii casnici.
Ca atare, comisarii ANPC au aplicat alte 10 amenzi contravenţionale în valoare de 195.000 lei, la care s-a adăugat şi măsura recalculării tuturor facturilor care nu respectă prevederile legii”, se menţionează într-un comunicat remis Agerpres.
Printre cele mai importante abateri constatate de către comisarii ANPC se numără: nu a fost aplicată plafonarea şi compensarea preţurilor conform OUG 118/2021 începând cu 1 noiembrie 2021> furnizarea de energie electrică, fără licenţă> nerespectarea termenului de facturare şi facturarea comasată pe două luni, iar informările privind compensarea facturilor de energie electric[ şi gaze naturale, transmise clienţilor, nu conţin elementele din care este compus preţul la care se aplică compensarea.
De asemenea, unele contracte emise nu conţineau preţul serviciilor din preţul gazului, doar preţul total, astfel încât consumatorul nu putea verifica modalitatea de calcul al compensării acordate.
Totodată, comisarii ANPC au mai constatat practică comercială incorectă, în condiţiile în care majorările succesive ale tarifelor nu au fost determinate de modificări legislative.

Consumatorii care constată nereguli la facturi pot depune reclamatie la Comisariatele Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor

Conform sursei citate, Comandamentul pentru Energie îşi continuă verificările până pe data de 31 martie 2022.
„În această perioadă, în cazul în care constată nereguli la facturile de energie electrică şi gaze naturale, consumatorii pot depune o reclamaţie online sau în scris (prin poştă) sau predare personală la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor”, se menţionează în comunicat. Totodată, pentru sesizări, ANPC a pus la dispoziţia consumatorilor din toată ţara un număr de telefon şi o adresă de e-mail dedicate.
De asemenea, în 14 ianuarie, ANPC a anunţat că a aplicat amenzi în valoare de 450.000 de lei unui număr de 27 de companii furnizoare de electricitate şi de gaze naturale, în cadrul controalelor derulate de Comandamentul pentru Energie al instituţiei în perioada 6-13 ianuarie.

 

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

Tastează numerele care apar! Exemplu: 7 5 unu şapte = 7517