Image 1
Image 2

Accesul egal în şcoli şi la educaţie al persoanelor cu dizabilităţi, subiect dezbătut de elevi ai Şcolii Avram Iancu

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

De Ziua Internaţională a Drepturilor Copilului, la Şcoala Gimnazială Avram Iancu din Satu Mare a avut loc Campania de informare şi expoziţia pe tema “Toţi copiii au drepturi”.

Evenimentul a fost organizat cu participarea elevilor din clasa a VI-a A şi a VIII-a C, coordonaţi de profesor consilier Romina Borca, profesor itinerant şi de sprijin Rafaela Fernea şi bibliotecara Florica Grad.

Potrivit directoarei unităţii şcolare, profesoara Cătălina Satmari, subiectele activităţii, denumite sugestiv „Dreptul de a fi copil” şi „Accesul egal în şcoli şi la educaţie având în vedere persoanele cu dizabilităţi”, au avut un scop bine definit, şi anume dezvoltarea interesului elevilor pentru cunoaşterea şi înţelegerea importanţei drepturilor pe care le au. Activitatea a început cu un exerciţiu de captare a atenţiei, elevilor fiindu-le solicitat ca, prin tehnica brainstorming, să spună cât mai multe motive pentru care un copil ar fi trist, respectiv fericit. Participanţii la activitate au fost împărţiţi pe grupe şi au primit fişe de lucru. Pe prima fişă au fost enumerate câteva drepturi ale copilului, iar elevilor li s-a cerut să formuleze alte drepturi pe care ei le consideră importante.

Fişa a doua a fost centrată tot pe copil şi toate cerinţele au avut legătură cu noţiunea de copil, iar a treia fişă a fost talerul de balanţă, cu ajutorul ei fiind expuse atât drepturile, cât şi obligaţiile copilului. S-a discutat şi despre accesul egal la educaţie, aici copiii ajungând la concluzia că fiecare are dreptul fundamental la educaţie, chiar fiind persoană cu dizabilităţi.

1 comentariu

  1. Și tocmai școlile sunt cele care elegant sau mai puțin elegant îndrumă elevii cu probleme către școala ajutătoare. Care nu le ajută. Pentru că majoritatea nu sunt handicapați mintali!!! Dar ce contează? Școala a scăpat de problemă și poate înainta spre culmi nebănuite. Dar între timp de 20 de ani școala nu s-a modernizat decâțt foarte-foarte puțin!!! Să dau exemple? Nu întrebați profesorii care se complac în situație ci pe elevi ce ar vrea ei. Și mai rămâne accesul celor handicapaâi locomotor în școală. Lege avem, rampe de acces …… ciuciu. Această manifestare se pune frumos la dosarul pedagogului. Atât.

Lasă un răspuns

Connect with