Accesul egal în şcoli şi la educaţie al persoanelor cu dizabilităţi, subiect dezbătut de elevi ai Şcolii Avram Iancu | Informaţia Zilei

Accesul egal în şcoli şi la educaţie al persoanelor cu dizabilităţi, subiect dezbătut de elevi ai Şcolii Avram Iancu

Scris de Ioana Vladimirescu, 28 noiembrie 2019 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

De Ziua Internaţională a Drepturilor Copilului, la Şcoala Gimnazială Avram Iancu din Satu Mare a avut loc Campania de informare şi expoziţia pe tema “Toţi copiii au drepturi”.

Evenimentul a fost organizat cu participarea elevilor din clasa a VI-a A şi a VIII-a C, coordonaţi de profesor consilier Romina Borca, profesor itinerant şi de sprijin Rafaela Fernea şi bibliotecara Florica Grad.

Potrivit directoarei unităţii şcolare, profesoara Cătălina Satmari, subiectele activităţii, denumite sugestiv „Dreptul de a fi copil” şi „Accesul egal în şcoli şi la educaţie având în vedere persoanele cu dizabilităţi”, au avut un scop bine definit, şi anume dezvoltarea interesului elevilor pentru cunoaşterea şi înţelegerea importanţei drepturilor pe care le au. Activitatea a început cu un exerciţiu de captare a atenţiei, elevilor fiindu-le solicitat ca, prin tehnica brainstorming, să spună cât mai multe motive pentru care un copil ar fi trist, respectiv fericit. Participanţii la activitate au fost împărţiţi pe grupe şi au primit fişe de lucru. Pe prima fişă au fost enumerate câteva drepturi ale copilului, iar elevilor li s-a cerut să formuleze alte drepturi pe care ei le consideră importante.

Fişa a doua a fost centrată tot pe copil şi toate cerinţele au avut legătură cu noţiunea de copil, iar a treia fişă a fost talerul de balanţă, cu ajutorul ei fiind expuse atât drepturile, cât şi obligaţiile copilului. S-a discutat şi despre accesul egal la educaţie, aici copiii ajungând la concluzia că fiecare are dreptul fundamental la educaţie, chiar fiind persoană cu dizabilităţi.

Abonează-te acum Online!
  1. y a spus: 29 noiembrie 2019, ora 05:48

    Şi tocmai şcolile sunt cele care elegant sau mai puţin elegant îndrumă elevii cu probleme către şcoala ajutătoare. Care nu le ajută. Pentru că majoritatea nu sunt handicapaţi mintali!!! Dar ce contează? Şcoala a scăpat de problemă şi poate înainta spre culmi nebănuite. Dar între timp de 20 de ani şcoala nu s-a modernizat decâţt foarte-foarte puţin!!! Să dau exemple? Nu întrebaţi profesorii care se complac în situaţie ci pe elevi ce ar vrea ei. Şi mai rămâne accesul celor handicapaâi locomotor în şcoală. Lege avem, rampe de acces …… ciuciu. Această manifestare se pune frumos la dosarul pedagogului. Atât.

Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.

  • Dacă vrei ca reclama ta să apară aici, sună la 0261.767.303 sau 0724.103.517