Image 1
Image 2

Acad. Solomon Marcus: Traim intr-o lume traumatica, violenta, semianalfabeta, aflata sub focurile unor mesaje dintre cele mai contradictorii

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

de I.B. HotNews.ro

Academicianul Solomon Marcus a fost invitatul celei de-a treia conferinte publice desfasurate sub egida Conferintelor Saguna pe tema “Intr-o lume halucinanta. Complici si victime deopotriva” ce a avut loc in prezenta elevilor sagunisti, la Brasov.

In cadrul acestor evenimente, au fost tratate probleme generale ale societatii romanesti si a fost prezentata o viziune inovativa in ceea ce priveste predarea si sistemul educational.

Traim intr-o lume traumatica, violenta, semianalfabeta, aflata sub focurile unor mesaje dintre cele mai contradictorii. Intrebandu-se Pana unde e realitatea si de unde incepe fictiunea?, Solomon Marcus a analizat factorii ce creeaza confuzie in aceasta lume turbulenta care invita la halucinatie.

Printre acestia regasim alimentatia ca izvor de otrava, sportul ca neproductiva competitie, divertismentul animalic si nu spiritual. O alta problema se regaseste in practicile institutiei familiei care nu intelege felul in care Internetul a schimbat structura creierului copilului. Prin urmare, aceasta nu poate sa ofere elevului ceea ce ii este necesar. Astfel, apar o serie de aspecte ce faciliteaza halucinatia.

Confruntandu-se cu intrebarea Care este problema fundamentala a societatii noastre?, academicianul a identificat ca sursa incapacitatea oamenilor de toate varstele de a da un sens vietii. Ea provine din integrarea lor timpurie intr-un sistem ce zdrobeste individualitatea si fabrica cetateni ce asteapta doar terminarea orelor de munca. De asemenea, oamenii nu se mai bucura de spectacolele de o clipa, accesibile oricui este atent. Scoala isi lasa amprenta asupra acestui aspect si prin felul in care cultiva figura sobra si nu capacitatea umoristica ce da alta atmosfera clipelor.

In ceea ce priveste erorile sistemului educational romanesc, acesta a semnalat modul necorespunzator in care accentul cade pe a cunoaste si nu pe a intelege cand vine vorba de invatare, alaturi de fixatia de a privi disciplinele separat si nu integrate in intreg, caci nicio disciplina nu se poate dezvolta pe cont propriu. Aceasta separare falsifica istoria.

In aceasta vreme de tranzitie, este esentiala atentia acordata educatiei generatiei tinere, prin oferirea de metode proaspete, folosind Internetul, alaturi de cultura traditionala. Scoala ar trebui sa sa antreneze ambele emisfere cerebrale, nu doar pe cea stanga.

A fost abordata predarea religie in scoli. Domnul Marcus a subliniat paradoxul prezent in faptul ca, dupa introducerea acestei materii, violenta in scoli a ramas la cote, depasindu-le chiar. De asemenea, acesta a insistat asupra faptului ca cea mai mare greseala este punerea stiintei si a religiei in competitie.

A fost pusa intrebarea Ce putem noi sa facem in tot acest haos? La aceasta provocare, academicianul a sugerat implicarea in problemele actuale, prin renuntarea la persoana a III-a si folosirea persoanei I.

Domnul Solomon Marcus i-a indemnat pe tineri sa fie flamanzi in ceea ce priveste intelegerea si cunoasterea, sa caute frumusetea cotidiana, sa nu se bazeze doar pe ceea ce ofera scoala, mergand  si la alte surse, pentru a-si putea trai viata liber si armonios.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns