Image 1
Image 2

60 de expozanți participă la Târgul de carte Gaudeamus organizat la Oradea

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Un număr de 60 de expozanți participă la Târgul de carte Gaudeamus, care se desfășoară în perioada 10-14 mai în municipiul Oradea, fiind oferite spre vânzare mii de volume.

Primarul municipiului Oradea, Ilie Bolojan, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, cu ocazia deschiderii oficiale a Târgului Gaudeamus, că târgul, aflat la ediția a patra, a devenit o tradiție.

“Târgul Gaudeamus de anul acesta, a patra ediție, este deja o tradiție, dar și o premieră, pentru că se ține în Piața Unirii, piața centrală. În perioada antebelică, aici era piața orașului; acum, translatând peste o sută de ani, a devenit piața de carte. Simbolic așadar, calitatea acestei piețe a crescut”, a spus primarul.

Edilul orădean și-a cumpărat mai multe volume, “Dicționar de maxime comentat” (Tudor Vianu), “Sevele culturii” (prof. Gavril Cornuțiu), “Istoria esențială a României” (Apostol Stan) și “Problema ucraineană în lumina istoriei” (Ion I. Nistor), despre ultima carte afirmând că a achiziționat-o pentru că “trebuie să privim și spre Europa de est și s-o înțelegem”.

După trei ediții pe parcursul cărora evenimentul a înregistrat o creștere rapidă, spațiul oferit anterior de Parcul 1 Decembrie a devenit insuficient. Cortul a fost amenajat, în acest an, cu acordul primăriei, pe o suprafață de 400 de metri pătrați în piața centrală și găzduiește 60 de expozanți, reuniți în 40 de standuri. Târgul oferă spre cumpărare mii de volume, prin edituri, agenții de difuzare de carte, muzică și produse multimedia, edituri străine reprezentate de către distribuitori de carte.

Programul celor patru zile va mai cuprinde lansări și prezentări de carte, întâlniri cu scriitorii, dar și muzică bună, ateliere de creație, concursuri cu premii atractive, dedicate vizitatorilor, și un “colț al cititorului”.

Caravana Gaudeamus este organizată de Radio România (Centrul Cultural Media și Radio Cluj), Primăria Oradea și Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune.

Bogdan Roșca, managerul Radio Cluj, a declarat la deschidere, pentru AGERPRES, că târgul de carte are ca scop apropierea cărții de cititor și de cumpărător, dar și facilitarea dialogului între scriitori, care “nu trăiesc într-un turn de fildeș”, cu cei care le-au citit sau urmează să le citească lucrările, pentru un feedback asupra muncii lor creatoare.

“Este vorba desigur și despre circulația bunurilor culturale. Un librar, o editură nu ar participa la astfel de evenimente dacă nu ar fi rentabile. Dincolo de costurile logistice, ce am constatat noi, în ultimii ani, este faptul că editorii, dacă până acum trei-patru ani, veneau cu un stoc mic de carte la ei, sperând să-l vândă cumva, acum, în edițiile recente, de obicei în ziua a doua sau a treia, încep să sosească coletele de la bază cu noi cărți pentru că toate s-au vândut. Ceea ce spune foarte mult despre faptul că avem în continuare un consum de carte și acesta va crește” a spus Bogdan Roșca.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with