17.09.2019 00.00 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Titlul emisiunii:.(reluare) 02.00 Ştiri 02.30 Audienţe în direct, cu Mihaela Ghiţă, invitat:Paual Mare, Eleonora Cîmpan, Carmen Vitez. Titlul emisiuni:Standarde de calitate în sănătatea sătmăreană.(reluare) 04.00 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat:Nicolae Bondici. Titlul emisiunii:Învătătorul rămâne luminătorul satului. 05.00 Sănătate, frumuseţe, stil cu Ioana Vladimirescu şi Ioana Zaharia. 06.00 Educaţie Ecologică cu Cristina Bursuc. Titlul emisiuni:O echipă de specialişti în protecţia mediului, în vizită de studii. mediului mediului,în 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 08.00 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Titlul emisiunii:.(reluare) 10.00 Viaţa la Ţară cu Ioan Aniţaş. Titlul emisiuni: Cultura de Lavandă. 11.00 Taina Credinţei cu Mihaela Ghiţă. Titlul emisiuni: Înălţarea Sf.Cruci – Paznic Împărătesc 11.45 Teleshopping 12.00 Ştiri 12.30 Audienţe în direct, cu Mihaela Ghiţă, invitat:Paual Mare, Eleonora Cîmpan, Carmen Vitez. Titlul emisiuni:Standarde de calitate în sănătatea sătmăreană.(reluare) 14.00 Agenda publică cu Mihai Sălceanu, invitaţi: Radu Panait, Mariana Sălageanu, Nagy Otto Titlul emisiunii: Educaţia, la un nou început.(reluare) 16.00 Teleshopping 16.15 Zone Folclorice cu Ioana Vladimirescu 16.40 Panoramic sportiv, cu Constantin Demian, invitat:Ştefan Szilagy. Titlul emisiunii:Radiografia campionatelor judeţene la fotbal. 17.30 Sănătate cu Mihaela Ghiţă, invitat: Cătălin Cismaş. Titlul emisiunii:Cum controlăm furia. 18.00 Audienţe în direct, cu Laczko Eva (direct) 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Mihai Sălceanu (direct) 22.00 Ştiri 22.30 Audienţe în direct, cu Laczko Eva (reluare)

3 din 10 elevi sunt ameninţaţi cu bătaia sau lovirea de către colegi

Scris de Ioana Vladimirescu, 07 septembrie 2019 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Peste 100 de copii din ţară participă la Tabăra Sănătăţii pe tema prevenirii şi eliminării bullying-ului din şcoli

Săptămâna aceasta, la Sinaia, Organizaţia Salvaţi Copiii a deschis porţile ediţiei cu numărul doi a Taberei Sănătăţii, eveniment la care participă peste 100 de copii din întreaga ţară.

Tema din acest an este una de actualitate, şi anume “Cum să recunoşti şi să te implici în prevenirea şi eliminarea bullying-ului din şcoli?”.

Locul 3 în Europa în ceea ce priveşte prezenţa fenomenului în unităţile şcolare

    Copii din toate colţurile României iau parte la dezbateri şi activităţi care au ca principal scop combaterea acestui fenomen denumit bullying în instituţiile de învăţământ de la noi. Discuţiile sunt centrate pe cifre alarmante: la nivel european, România se află pe locul al treilea în clasamentul celor 42 de state în care a fost investigat fenomenul. Cifrele provin dintr-un raport al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii. Conform acestui document, 17% dintre copiii de 11 ani au recunoscut că au agresat alţi elevi cel puţin de trei ori în luna anterioară. În cazul copiilor mai mari, de 13, respectiv 15%, procentajul celor ce spun că au agresat alţi elevi în luna anterioară celei în care au fost întrebaţi este de 23%.

Copiii, pregătiţi să devină mediatori între victimă şi agresor

Tabăra Sănătăţii organizate de Salvaţi Copiii România face parte dintr-un proiect mai amplu referitor la alegerile sănătoase, iar până în momentul de faţă, în cadrul activităţilor derulate, copiii s-au arătat dornici să înveţe cum să procedeze în momentul în care un coleg de-al lor devine victimă a hărţuirii, violenţei sau batjocurii altor elevi. Copiii sunt convinşi că ar putea, cu ajutorul specialiştilor, să fie pregătiţi pentru a deveni un fel de mediatori între agresor şi victimă. Totodată, ei susţin că sunt capabili să sprijine activitatea de identificare şi raportare a situaţiilor de bullying. Aceştia solicită să fie implicaţi în toate etapele acestui proces menit a fi o luptă împotriva fenomenului.

Pe parcursul săptămânii de tabără, la Sinaia sunt organizate ateliere în cadrul cărora copiii participanţi învaţă să îşi formeze comportamente corecte şi responsabile pentru a recunoaşte şi a preîntâmpina cazurile de bullying. Potrivit Gabrielei Alexandrescu, preşedintele Salvaţi Copiii România, “bullying-ul în şcoli are multiple faţete şi riscul este ca discriminarea, hărţuirea, vulnerabilitizarea să treacă drept comportamente fireşti şi să nu fie corecte. Violenţa latentă şi expunerea la situaţii de bullying au repercursiuni pe termen lung asupra dezvoltării emoţionale şi sociale a copilului, de aceea este important ca el să recunoacă o situaţie de bullying”.

Materia opţională “Educaţie pentru sănătate” ajunge în doar  6% din şcolile din ţară

În cadrul atelierelor de lucru se vor aborda trei teme majore, şi anume climatul şcolar, bullying-ul în şcoli – www.scolifarabullying.ro şi implicarea copiilor în prevenirea şi combaterea acestui fenomen. Specialiştii Salvaţi Copiii susţin că violenţa între copii este într-o creştere continuă, în special sub forma fenomenului de bullying: 73% dintre copii afirmă că au fost martorii unor situaţii de bullying la şcoală, 3 din 10 sunt excluşi din grupul de colegi, 3 din 10 sunt ameninţaţi cu bătaia sau lovirea de către colegi, iar 1 din 4 a fost umilit în faţa colegilor. Salvaţi Copiii atrage atenţia că deşi Ministerul Educaţiei a elaborat programul Educaţie pentru sănătate în şcoala românească, program pentru dezvoltarea armonioasă a copilului şi adolescentului, în practică programul nu e accesibil tuturor elevilor.

Este o materie opţională şi din estimările Ministerului Educaţiei ajunge la doar 6% din totalul elevilor din România. O altă problemă semnalată de Salvaţi Copiii este că materialele necesare predării acestei materii, programa, ghidurile didactice şi manualele, au fost elaborate în anul 2004 şi trebuie aduse la zi.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.