Image 1
Image 2

Sătmăreni purtaţi pe drumuri de medici pentru adeverinţă de asigurat

Satmareni purtati pe drumuri pentru o adeverinta de asigurat
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Satmareni purtati pe drumuri pentru o adeverinta de asigurat
Satmareni purtati pe drumuri pentru o adeverinta de asigurat

Tot mai mulţi sătmăreni sesizează Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate că sunt puşi pe drumuri de unii medici pentru adeverinţa care să ateste calitatea de asigurat la Fondul Naţional Unic al Asigurărilor Sociale de Sănătate.

Cu toate că de câţiva ani buni Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a implementat un program pe site-ul propriu prin care poate fi verificată calitatea de asigurat a oricărui pacient în sistem, se pare că nu este suficient de convingător acest lucru pentru unii furnizori de servicii medicale şi prin urmare cer pacienţilor care nu deţin card asupra lor sau nu l-au primit încă să se prezinte cu un document pe care scrie clar negru pe alb dacă sunt sau nu asiguraţi în sistem, respectiv o adeverinţă de la CJAS, iar dacă este angajat şi o adeverinţă de la locul de muncă.

Oamenii sunt revoltaţi pentru acest du-te-vino de la cabinet la casă, de cele mai multe ori dovedindu-se inutil, fiind un consumator de timp şi nervi mai ales pentru acele persoane active în câmpul muncii care se văd nevoite să-şi ia liber de la serviciu pentru a putea beneficia de un consult medical.

CAS Satu Mare subliniază că face periodic informări către furnizorii de servicii

Referitor la această situaţie, Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Satu Mare a răspuns solicitării cotidianului Informaţia Zilei cu următoarele precizări.
CAS Satu Mare subliniază că face periodic informări către furnizorii de servicii medicale legate de aspectele sesizate de sătmăreni. Ultima informare pe această temă, după cum informează instituţia în cauză, a fost făcuă la data de 25 februarie 2019 şi a fost trimisă către medicii de familie, specialişti, farmacii, spitale, laboratoare etc.

Potrivit CAS Satu Mare, serviciile medicale acordate asiguraţilor se raportează şi validează prin prezentarea şi citirea cardului naţional de sănătate.
“Prezentarea cardului naţional nu înseamnă automat că persoana este asigurată în sistemul de asigurări sociale de sănătate, drept pentru care această calitate trebuie verificată în SIUI”, explică oficialii CJAS Satu Mare.

În privinţa adeverinţei înlocuitoare de card, aceasta se emite în următoarele condiţii: persoanelor care au refuzat cardul din motive de conştiinţă sau religioasă, caz în care adeverinţa se emite cu termen de valabilitate de 3 luni şi trebuie permanent reînnoită la expirarea termenului de valabilitate; persoanelor care au pierdut cardul, le-a fost furat sau s-a deteriorat, caz în care adeverinţa se emite cu termen de valabilitate de 60 de zile şi trebuie reînnoită la expirarea termenului, până se emite noul card.

6 comentarii

  1. Viorel, cred că ești printre norocoșii care nu au fost prea des la spital. Eu. ca om bolnav, da. Și îți spun că este normal ca atunci când aștept zeci de minute pe hol, uneori chiar ore, până intru la urgență sau în cabinetul medicului, să am posibilitatea de a bea apă sau de a sta pe un scaun. Știi de ce? pentru că asta simte un om bolnav! Dacă compari trecerea de câteva minute a unui om prin gară, cu suferința unui bolnav, este desigur alegerea ta. Sănătate!

  2. Dacă ești intr-o gara de exemplu, care tot a statului este, si îți este sete, ți se face rău, ce faci? Dacă ai ajuns la urgentă de obicei ești foarte grav si atunci necesita niște analize care e bine sa fie făcute fără a îngera apa sau alimente,nu? Poate chiar trebuie sa fii operat si acest lucru ar dauna…
    Coridoarele spitalelor nu trebuie umplute de scaune, pe acolo se circula cu tărgi. Pacienții stau pe secție si ei nu trebuie sa stea pe scaune pe holuri. Iar aparținătorii care ii însoțesc nu trebuie sa stea ore in șir acolo.

  3. În numele bolnavilor care ajung la SPITALUL JUDEȚEAN, rog redacția Informația Zilei să facă un articol despre modul în care sunt umiliți bolnavii care ajung, din nefericire, la spital. Pe hol la urgențe nu există nici măcar un dozator de apă, personal am văzut o femeie căreia i s-a făcut rău, dorea numai puțină apă, dar apă nu era! Sunt pe hol aparate cu bani, dar nu toți bolnavii își permit să plătească!
    La secțiile cardiologie și chirurgie, învecinate, pe holul de așteptare sunt doar 4 scaune, dimineața acolo așteaptă cel puțin 20 de BOLNAVI, care nu au nici măcar un scaun pe care să se așeze și să aștepte. Cât de incompetent poate să fie un MANAGER care nici măcar aceste lucruri elementare NU LE POATE ASIGURA???! ! Poate că nu are buget, dar oare un manager competent nu ar fi capabil să facă rost de niște sponsorizări???? avem fabrici de mobilier în județ, oare nicio fabrică nu are generozitatea de a dona niște scaune pentru bolnavii din spital??? sau MANAGERUL COMPETENT nu s-a obosit să aducă sponsorizări care să ajute bolnavii?!! Știu că INFORMAȚIA ZILEI rezolvă diferite probleme ale comunității, VĂ ROG faceți dvs. un apel și faceți rost de niște sponsorizări, mai ales scaune pe care să stea bolnavii de la spitalul județean! VĂ MULȚUMESC! Doamna consilier județean Blidar a propus ca spitalele să fie înfrumusețate cu lucrări de artă, foarte bine, dar, poate, având o fabrică de mobilă, donează ceva util spitalului județean, doar niște scaune! Sau poate că dna consilier va cere în ședința de Consiliul Județean, care finanțează spitalul, ca să fie dotat cu ceva ce ar fi normal să aibă, doar niște scaune! DOAMNE AJUTĂ!

Lasă un răspuns

Connect with