Image 1
Image 2

Colegiul Naţional Mihai Eminescu ar putea deveni Centru de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol

Reprezentanţii colegiului au depus la ISJ o scrisoare de intenţie

Colegiul Naţional Mihai Eminescu Satu Mare ar putea deveni Centru de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei în cadrul unei selecţii desfăşurate la nivel naţional.

„Este singura unitate de învăţământ sătmăreană interesată să devină un astfel de centru”, ne-a spus Adriana Dîngă, inspector şcolar. Prin urmare, are şanse mari ca acest lucru să se întâmple.

Scrisoare de intenţie

Rotaru - director CN Eminescu
Rotaru – director CN Eminescu

După cum am aflat de la Liviu Dănuţ Rotaru, directorul instituţiei, reprezentanţii colegiului „au depus la ISJ o scrisoare de intenţie, însoţită de rezultatele în domeniul informaticii şi activităţile conexe domeniului (circa 10 pagini) care demonstrează faptul că liceul îndeplineşte criteriile de selecţie”, ne-a precizat interlocutorul. Urmează ca documentele să ajungă la Unitatea de Implementare a Proiectelor Finanţate din Fonduri Structurale (UIPFFS) Bucureşti, pentru etapa finală a selecţiei.
Criteriile de selecţie a liceelor care pot deveni Centre de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei (CETI) au fost aprobate de ministerul de resort în cadrul proiectului „Promovarea şi susţinerea excelenţei în educaţie prin dezvoltarea competenţelor în disciplina Tehnologia Informaţiei”.

Obiectivul proiectului

Proiectul are ca obiectiv asigurarea condiţiilor optime de pregătire şi dezvoltare a elevilor din clasele IX – XII capabili de performanţe înalte (profil matematică – informatică), prin înfiinţarea şi operaţionalizarea a 60 de Centre de Excelenţă în Tehnologia Informaţiei. Prin intermediul acestui proiect, derulat de Ministerul Educaţiei Naţionale, cu sprijinul Guvernului Japoniei, fiecare centru va beneficia de un laborator IT dotat cu 26 calculatoare performante şi o tablă interactivă.
Pentru a fi eligibilă, o unitate şcolară interesată îşi asumă un program deschis de cel puţin 10 ore/săptămână adresat copiilor din comunitate interesaţi să participe la activităţi, pe o durată de cel puţin doi ani de la data punerii in funcţiune a centrului. Activităţile vor implica în mod direct copiii. Fiecare cadru didactic-resursă va asigura formarea a minimum 10 profesori la nivel local, pe structura cursului furnizat de experţii japonezi. Aceştia vor fi consideraţi, la rândul lor, persoane-resursă pentru activitatea centrului şi pot realiza activităţi de pregătire cu propriii elevi, pe baza cunoştinţelor asimilate în cadrul programului de instruire.

Selecţie în două etape

Procesul de selecţie va avea două etape. Prima etapă va fi realizată de Inspectoratul Şcolar Judeţean pe baza a şapte reguli şi se va încheia cu desemnarea câte unui centru la nivelul fiecărui judeţ. Printre criteriile care vor fi luate în calcul se află existenţa unui centru de excelenţă, existenţa profilului matematică-informatică, intensiv informatică şi elevi cu rezultate la Olimpiada Naţională de Informatică în ultimii 3 ani (premii/menţiuni la fazele naţionale).
Etapa a II-a presupune o evaluare efectuată de o comisie naţională în urma căreia vor fi selectate încă 13 centre la nivel naţional, din regiunile mai puţin dezvoltate, care obţin cele mai bune punctaje şi respectă principiul conform căruia, în fiecare judeţ, nu pot fi mai mult de două centre.
“Implementarea proiectului „Promovarea şi susţinerea excelenţei în educaţie prin dezvoltarea competenţelor în disciplina Tehnologia Informaţiei” porneşte de la modelul japonez de a preda această disciplină şi de la necesitatea înfiinţării în ţara noastră a unor licee-CETI care să ofere elevilor o pregătire avansată, calificată şi centrată pe aptitudinile şi nevoile lor de instruire, respectiv pe stimularea creativităţii”, informează Ministerul Educaţiei.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with