Image 1
Image 2

Videoconferinţă cu Ministerul Educaţiei la sediul Inspectoratului Şcolar

Sigla Informatia Zilei
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
Liviu Marian Pop
Liviu Marian Pop

Liviu Pop, ministrul Educaţiei, a organizat joi, 5 octombrie 2017, o videoconferinţă cu inspectorii şcolari generali şi, în calitate de parteneri, cu reprezentanţii asociaţiilor de părinţi, ai sindicatelor din educaţie şi ai organizaţiilor de elevi.

Şi în sala multimedia a Inspectoratului Şcolar Satu Mare era un monitor pregătit pentru videoconferinţă. Au fost de faţă: Călin Durla, inspector şcolar general, Gavra Delia şi Zoltan Kallos, inspectori şcolari generali adjuncţi, Daniela Culic, din partea Asociaţiei de Părinţi, Adriana Sas Marinescu, din partea Sindicatului Învăţământ Preuniversitar, Victor Oprea, preşedintele Sindicatului Liber din Învăţământ şi Andrei Dumitrescu, preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor.
Ministrul Liviu Pop a început prin a spune că este necesar ca din 30 în 30 de zile să susţină o videoconferinţă, pentru a corela obiectivele de guvernare cu situaţia din şcoli.

Manualele şi auxiliare şcolare

Prima problemă abordată a fost cea a manualelor şcolare, precizând că luni se pot comanda şi manualele de matematică, iar celelalte sunt în curs de tipărire. Singurul manual contestat este cel de religie a cultului ortodox.
Există discuţii privind atribuţiile legale ale Editurii Didactice şi Pedagogice. Aceasta ar urma doar să editeze manualele, tipărirea va avea loc la Monitorul Oficial. După aprobarea ordonanţei de guvern, se va anunţa concurs de manuale şcolare. Din comisia de evaluare vor face parte şi membri ai Academiei Române.
Va fi organizată o dezbatere pe tema manualului unic, “dacă e bine sau nu să avem manual unic”. Vor fi manuale letrice, electronice şi virtuale.
Informaţiile privind auxiliarele didactice vor fi publicate pe biblioteca şcolară virtuală, două sesiuni de proiecte pe an cu termene de depunere pentru avizare. Tot aici se vor publica şi resursele deschise (gratuite).

Organizarea MEN

Ministerul de resort va avea inspecţii pe arii curriculare. Măsurile de aplicat vor fi: bacalaureat transdisciplinar; aerisirea programei la clasele V-VIII (programa e prea încărcată, inclusiv la matematică); finalizarea planului cadru în acest an; să nu avem 32-36 de ore, e prea mult; regulament pentru unităţile de învăţământ preuniversitar, modificat şi completat (“aşteptăm propuneri de la sindicate şi organizaţiile elevilor”); problema utilizării telefoanelor în timpul orelor; elevul de serviciu pe şcoală (“e bine, e rău?”); stabilirea circuitului de aprobare a auxiliarelor (catedra sau comisia metodică, diriginte, discuţii cu părinţii).
În ceea ce priveşte finanţarea unităţilor de învăţământ, ministrul propune ca banii să intre direct la unităţile de învăţământ, nu prin consiliile judeţene.

Proiectul Legii educaţiei naţionale

“Avem finanţarea pentru proiectul Legii educaţiei naţionale şi poate fi finalizat anul viitor. Să identificaţi minimum cinci puncte tari şi minimum cinci puncte slabe (care trebuie modificate)”, a spus ministrul. El a dat exemple de puncte slabe: clasa a IX-a aparţine de gimnaziu sau de liceu?; avem cu clasa pregătitoare 12 sau 13 clase?; despre concursul de admitere în liceu. Jumătate din Legea educaţiei naţionale a fost modificată în 6 ani. Proiectul va fi supus dezbaterii şi de părinţi, ONG-uri şi mediul de afaceri, întrucât 30% din locurile în învăţământul dual sunt neocupate.
S-au mai ridicat probleme din teritoriu, între care: profesorii să aibă spaţiu dacă vor sta 8 ore la şcoală; programul EDUSAL să fie adaptat; organizarea competiţiilor sportive şcolare; clasele cu efective de 30-33 de elevi; copiii cu CES să aibă profesori de sprijin; există ghid aprobat pentru programul “A doua şansă”.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns