Image 1
Image 2

15% din reclamaţiile făcute de români la Autoritatea Naţională pentru Administrare în Comunicaţii în primele 6 luni s-au referit la ştiri false despre Covid-19

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on email
Share on twitter
Asculta acest articol
15% din reclamaţiile făcute de români la Autoritatea Naţională pentru Administrare în Comunicaţii în primele 6 luni s-au referit la ştiri false despre Covid-19

În primele şase luni ale anului în curs, Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a înregistrat peste 2.400 de reclamaţii de la utilizatorii de comunicații electronice și servicii poștale din România. Cu 64% mai multe decât în perioada similară a anului trecut.

Unul din factorii care a determinat creşterea numărului de reclamaţii, potrivit comunicatului Autorităţii, îl reprezintă atribuțiile pe care ANCOM le-a avut pe perioada stării de urgență privind știrile false despre Covid-19. În această perioadă au fost înregistrate 367 de reclamații cu acest subiect, reprezentând 15% din numărul total al reclamațiilor.

În rândurile de mai jos vă prezentăm date statistice din bilanţul pe primele şase luni ale anului 2020 în materie de reclamaţii înregistrate de Autoritate. Astfel, pe segmentul servicii poştale, 10% din totalul reclamațiilor înregistrate la ANCOM în prima jumătate a acestui an au avut ca subiect furnizarea serviciilor poștale. În creştere cu 59,33% faţă de perioada similară a anului trecut. “Problemele semnalate cel mai des de utilizatorii serviciilor poștale au fost legate de nelivrarea trimiterilor poștale (20%), pierderea sau furtul acestora (17%), termenul de livrare a trimiterilor poștale (14% din totalul reclamațiilor) și deteriorarea trimiterilor poștale (12%)”, se arată în comunicat.

Din totalul reclamațiilor primite de Autoritate în prima jumătate a anului 2020, 50% au vizat serviciile de comunicații electronice, principalele nemulțumiri reclamate vizând aspecte care țin de relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Utilizatorii au semnalat probleme privind încetarea contractelor (23% din reclamațiile referitoare la serviciile de comunicații electronice), facturarea acestor servicii (20%), nerespectarea contractelor de către furnizori (12%) și derularea contractelor la distanță (11%). Reclamațiile privind serviciul de roaming au fost în scădere comparativ cu prima jumătate a anului precedent (2%, față de 7% în primele 6 luni din 2019), acestea vizând în special roaming-ul involuntar. 5% dintre petițiile trimise la ANCOM au vizat probleme întâlnite în procesul de portare a numerelor de telefon.

Din totalul petițiilor primite de ANCOM în prima jumătate a anului, 9% au vizat aspecte referitoare la acoperirea și calitatea semnalului pentru serviciile de telefonie și internet, 7% au vizat problemele tehnice (deranjamente) și 4% au vizat noile tehnologii.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Connect with