00.00 Agenda publică (dezbatere electorală), cu Stela Cădar, invitaţi: Ciprian Costea, Gabriel Zetea, Lorand Turos, Ovidiu Silaghi. Titlul emisiunii: Ultimele zile ale campaniei electorale. (reluare) 02.00 Viaţa la Ţară, cu Ioan Aniţaş 03.00 În Slujba Comunităţi cu Mihai Sălceanu, invitat: Daniela Bălu. Titlul emisiuni: Daniela Bălu– raport la 7575 de zile. 04.00 Ne Cheamă Natura 05.00 Sănătate, frumuseţe, stil cu Ioana Vladimirescu şi Ioana Zaharia, invitaţi: Camelia Iacob, Irina Tămăşan. 06.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia. 06.30 Ştiri 07.00 Agenda publică (dezbatere electorală), cu Stela Cădar, invitaţi: Ciprian Costea, Gabriel Zetea, Lorand Turos, Ovidiu Silaghi. Titlul emisiunii: Ultimele zile ale campaniei electorale. (reluare) 09.00 Promovare Electorală, cu Mihai Sălceanu, invitat: Radu Roca. Titlul emisiuni: Obiectivele candidaţilor PSD în parlamentul european.(reluare) 10.00 Religie, cu Mihaela Ghiţă, invitat: Iulian Budău. Titlul emisiunii: Realitatea şi provocările familiilor. 11.15 Teleshopping 11.30 Ştiri 12.00 Agenda publică (dezbatere electorală), cu Stela Cădar, invitaţi: Ciprian Costea, Gabriel Zetea, Lorand Turos, Ovidiu Silaghi. Titlul emisiunii: Ultimele zile ale campaniei electorale. (reluare) 14.00 Cultură 14.15 Teleshopping 14.30 Promovare Electorală, cu Mihai Sălceanu, invitat: Radu Roca. Titlul emisiuni: Obiectivele candidaţilor PSD în parlamentul european.(reluare) 15.30 Zone Folclorice, cu Ioana Vladimirescu 16.30 Panoramic sportiv, cu Constantin Demian, invitat: Szilagyi Ştefan. Titlul emisiunii: Fotbalul judeţean îşi decide în curând campioana sezonului 2018-2019. 17.30 Info Studio cu Ioan Aniţaş, invitat: Marius Cionca. Titlul emisiunii: Pădurea şi fauna pe care o adăposteşte. 18.30 Promovare Electorală, cu Mihai Sălceanu (direct) 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar (direct) 22.00 Ştiri 22.30 Promovare Electorală, cu Mihai Sălceanu (reluare) 23.30 Reportaj la Sâmbra Oilor 24.05.2019

14 apeluri din Satu Mare pe linia telefonică de urgenţă pentru victimele violenţei domestice, 377 în Teleorman

Scris de Ioana Vladimirescu, 12 mai 2019 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

România se află printre cele zece state membre ale Uniunii Europene care au linii telefonice de urgenţă naţionale pentru victime ale violenţei domestice, cunoscutele linii Helpline care sunt apelabile în mod gratuit şi au program continuu, 24 de ore din 24, şapte zile pe săptămână.

În ţara noastră, linia 0800.500.333 este funcţională din noiembrie 2015, fiind gestionată de Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse.

Redacţia cotidianului Informaţia Zilei a solicitat zilele trecute instituţiei publice care gestionează linia de urgenţă date referitoare la apelurile primite, cazurile soluţionate şi repartizarea pe judeţe a apelurilor preluate. Conform răspunsului primit din partea Compartimentului de Comunicare şi Relaţii Publice, aflăm că de la data punerii în folosinţă a liniei telefonice până la începutul lunii mai 2019 au fost primite 7.032 de apeluri după cum urmează: în 2016 – 1.887 apeluri, în 2017 – 2.627, în 2018 – 1.963, iar anul acesta până în prezent 555. La call center-ul cu număr unic la nivel naţional se pot semnala situaţii de violenţă domestică, trafic de persoane, discriminare de gen sau discriminare multiplă. Apelul la linia de urgenţă poate fi făcut de potenţiala victimă a violenţei domestice, a traficului de persoane, a discriminării de gen sau multiple, de un părinte sau un membru al familiei victimei, de rudenii, de vecini sau cunoscuţi sau chiar de un martor sau oricare altă persoană care ştie de existenţa unui caz din aceste categorii.

Anul trecut s-au înregistrat 14 apeluri din Satu Mare

Consilierii din cadrul liniei telefonice de urgenţă informează, îndrumă şi oferă consiliere primară victimelor sau martorilor. Aceştia furnizează asistenţă de specialitate gratuită şi informaţii cu privire la serviciile adecvate nevoilor apelanţilor, specialiştii făcând şirecomandări pentru a ieşi din situaţiile în care se află. Printre demersurile pe care le pot iniţia pentru depăşirea situaţiilor de criză se numără apelarea la 112 în cazurile de urgenţă, îndrumare către un adăpost aflat în proximitatea victimei, îndrumare către instituţii abilitate din teritoriu, de la Direcţia de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului la Inspectoratul Judeţean de Poliţie, Urgenţe, Medicină legală, ONG-uri.

Consilierii pot sesiza când se impune cu privire la cazul de violenţă domestică relatat, prin adrese, instituţiile abilitate să intervină, dacă victimele solicită acest lucru. De asemenea, experţii care răspund la numărul 0800.500.333 le oferă apelanţilor informaţii referitoare la modalitatea de a obţine ordinul de protecţie, inclusiv cel provizoriu. Confidenţialitatea asupra aspectelor ce ţin de siguranţa şi viaţa privată a victimelor este asigurată.

Majoritatea apelurilor de anul trecut au fost din Teleorman – 377 Pe parcursul anului trecut, în cadrul call center-ului au fost primite 1.963 de apeluri la 0800.500.333. Din totalul apelurilor, 1.571 au fost apeluri preluate de la persoane, fiindcă unele au fost apeluri scurte, cuprinse şi ele în statistici. Majoritatea celor care au sunat la numărul gratuit au fost femei, 1.284 la număr. În ceea ce priveşte calitatea apelantului, 592 de persoane au sunat ca victime ale violenţei domestice, traficului de persoane ori egalităţii de gen. 302 persoane au sunat la 0800.500.333 în calitate de martor al unui act de violenţă domestică.

Cât despre repartizarea pe judeţe a celor 1.571 de apeluri preluate pe cele patru domenii, situaţia pe plan naţional este următoarea: Alba – 9, Arad – 50, Argeş – 13, Bacău – 26, Bihor – 6, Bistriţa-Năsăud – 15, Botoşani – 15, Braşov – 45, Brăila – 37, Bucureşti- 215, Buzău – 8,CaraşSeverin – 7, Cluj – 39, Constanţa – 46, Covasna – 3, Călăraşi – 9, Dolj – 13, Dâmboviţa – 20, Galaţi – 22, Giurgiu – 8, Gorj – 6, Harghita – 2, Hunedoara – 18, Ialomiţa – 11, Iaşi – 22, Ilfov – 72, Maramureş – 13, Mehedinţi – 8, Mureş – 8, Neamţ – 18, Olt – 31, Prahova – 45, SatuMare – 14, Sibiu – 18, Suceava – 16, Sălaj – 4, Teleorman – 377, Timiş – 67, Tulcea – 4, Vaslui – 22, Vrancea – 7, Vâlcea – 11. În cazul tuturor situaţiilor de agresiune în plină desfăşurare, apelanţii au fost anunţaţi că e necesar să sune la 112.

În alte situaţii, apelanţii au primit informaţiile necesare privind depunerea şi înregistrarea plângerii la poliţie, obţinerea certificatului medico-legal, demersuri privind obţinerea ordinului de protecţie şi date de contact ale furnizorilor publici sau privaţi în domeniul violenţei domestice care pot oferi victimelorşi victimelor colaterale servicii precum adăpost, consiliere psihologică, mediere şi aşa mai departe.

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.