Audienţe în direct, cu Eva Laczko,invitaţi: Kereskenyi Gabor, Maskulik Csaba.Titlul emisiunii:Van koltsegvetesunk! Mire lesz eleg? (reluare) 01.00 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi: Alexandru Horvat, Ressler Stefan, Horea Andreco . Titlul emisiunii: Viorica Dăncilă,prima vizită externă la Bruxelles. (reluare) 02.30 Info studio, cu Ioan Aniţaş, invitat Ioan Coroianu. Titlul emisiunii: Dispariţie sau crimă? 03.30 În slujba comunităţii, cu Mihai Sălceanu,invitat: Daniel Buda. Titlul emisiuni: Daniel Buda –rapor la 1.380 de zile . 04.30 Reportaj-Mihai Neamţu 05.00 Sănătate, cu Mihaela Ghiţă, invitat: Marta Bzduch. Titlul emisiunii: Obezitatea se plăteşte cu sănătatea. 05.30 Natura ne cheamă, cu Ioana Zaharia. 06.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenoarea Elisabeta Princzinger. 07.00 Ştiri 07.30 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenorul Barta Zoltan. 08.00 Audienţe în direct, cu Eva Laczko,invitaţi: Kereskenyi Gabor, Maskulik Csaba.Titlul emisiunii: Van koltsegvetesunk! Mire lesz eleg? (reluare) 09.00 Gimnastica de dimineaţă, cu Ioana Zaharia, cu antrenoarea Elisabeta Princzinger. 09.30 Sănătate, frumuseţe, stil, cu Ioana Vladimirescu. Titlul emisiunii: În paşi de dans de la pasiune la performanţă. 10.30 Religie, cu Eva Laczko, invitaţi: Istvanfi Szilard, Racz Ervin, Pallai Bela. Titlul emisiunii: Miert van szuksegunk a bojtre? 11.15 Teleshopping 11.30 Agenda publică, cu Stela Cădar, invitaţi: Alexandru Horvat, Ressler Stefan, Horea Andreco . Titlul emisiunii: Viorica Dăncilă,prima vizită externă la Bruxelles. (reluare) 13.00 Ştiri 13.30 Viaţa la ţară, cu Ioan Aniţaş. Titlul emisiunii: Zootehnia sătmăreană la cheremul multinaţionalelor. 14.20 Teleshopping 14.40 Educaţie ecologică, cu Cristina Bursuc,invitat:Elisabeta Bekessy.Titlul emisiunii:Situl Someşul inferior aduce oportunităţi iniţiativelor de mediu. 15.15 Mesager educaţional, cu Vasile Nechita, invitaţi: Ovidiu Pop, Marius Horsia, Marina Necşe. Titlul emisiunii: Organizaţii de tineret la CNME. 16.00 Info studio, cu Ioan Aniţaş, invitat Ioan Coroianu. Titlul emisiunii: Dispariţie sau crimă. 17.00 Panoramic sportiv, cu Ionut Blăjan, invitaţi: Robert Magos, Armin Vida. Titlul emisiunii: Planurile şahului A.J de karate Satu Mare in anul 2018. 17.30 Zone foclorice, cu Ioana Vladimirescu, invitat: Ionela Toma. 18.30 Audienţe în direct 19.30 Ştiri 20.00 Agenda publică, cu Stela Cădar 21.30 Cultură 22.30 Sănătate, frumuseţe, stil, cu Ioana Vladimirescu. 23.30 Ştiri

13 idei care te vor ajuta să ai o minte brici şi să impresionezi pe toată lumea

Scris de Viorica Shibata, 06 decembrie 2012 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Inteligenţa ţine, într-o oarecare măsura, de gene, dar există şi cîteva trucuri simple la care poate apela oricine îşi doreşte să-şi antreneze gândirea şi memoria. Până şi unii dintre cei mai inteligenţi oameni din lume recunosc că fac mereu exerciţii ca să îţi menţină creierul activ şi tânăr. Iată cîteva sfaturi utile care te vor ajuta!

Schimba activitatile mainilor

Ce faci cu stanga, fa cu dreapta si invers. Chiar daca ti se pare ciudat, acest exercitiu iti forteaza creierul si iti creeaza noi conexiuni neuronale, pentru ca te invata lucruri noi. Incearca, de exemplu, sa folosesti mouse-ul de la calculator sau touchpadul cu cealalta mana. Poti aplica acelasi principiu si atunci cand te speli pe dinti sau mananci.

Fa sport

Tot mai multe studii au aparut in ultima perioada care leaga miscarea de capacitatile creierului. Mitocondriile, o structura mica din celule care ofera energie – se creeaza nu doar in muschi, ci si in creier, spun cercetatorii americani. Daca nu iti place sa faci sport, ieri macar la plimbare in aer curat.

Gandeste-te ca faci sport

Cercetatorii de la Cleveland Clinic Foundation au descoperit ca pana si oamenii care isi imagineaza ca isi lucreaza muschii au beneficii la capitolul sanatate si inteligenta. Subiectii care si-au imaginat ca fac miscare au avut un creier mai actriv.

Caută activitati noi

Atunci cand te uiti la un film, creierul nu este prea activ. Incearca sa variezi activitatile. De pilda, privitul la televizor poate fi inlocuit cu rezolvarea unui puzzle sau cu jucatul pe consola.

Mananca peste, afine, omega 3 si antioxidanti

Toate aceste alimente intarzie imbatranirea creierului. Utile sunt si cafeaua dulce, ciocolata sau cerealele intregrale, care te ajuta sa ai o minte brici. Pentru concentrare, sfecla rosi si avocado sunt nemaipomenite.

De asemenea, rozmarinul este un aliment care iti mareste viteza si acuratetea creierului.

Vorbeste singur

Pare ciudat, corect, dar vorbitul singur te ajuta sa te concentrezi mai bine la ce repeti. Spre exemplu, atunci cand trebuie sa gasesti ceva, daca repeti numele obiectului in minte, il vei gasi de 2 ori mai rapid.

Imbraca-te inteligent

Cercetatorii au descoperit ca persoanele care se imbraca cu tipul de haine purtate de persoane inteligente, se descurca mai bine la teste.

Planifica-ti timpul cat mai bine

Sa nu uitam ce geniul e 1% inspiratie, 99% transpiratie, iar pentru ca aceasta din urma sa nu fie o corvoada, n-ar strica sa ai un plan bine pus la punct. Identifica orele la care lucrezi cel mai bine si incearca sa profiti de ele din plin.

Dormi bine si limiteaza cafeaua si cola la orele tarzii

Cel mai bine e sa ai un program de somn bine stabilit, de la care sa nu te abati.

 Apuca-te de un hobby

Uneori ajuta sa incepi sa inveti un domeniu la care mereu ti-ai dorit sa fii bun, dar fie n-ai avut timp sa aprofundezi, fie ai crezut intotdeauna ca nu esti talentat. Rezultatele vor fi fantastice si te vor impulsiona. De asemenea, se presupune ca un hobby iti lucreaza creierul fara sa iti dai seama.

 Efectul Mozart

In privinta ideii potrivit careia muzica clasica te face mai destept, parerile sunt impartite. Ce se stie este ca ascultatul oricarei piese creste nivelul de dopamina, fenomen asociat cu un creier mai zvelt.

Viseaza cu ochii deschisi

Oamenii care fac asta au un IQ mai mare, spun cercetatorii de la Institutul Max Planck pentru Stiintele Creierului.

Fa exercitii N-back

Cercetatorii de la Universitatea Michigan sustin ca aceste exercitii necesita multa munca, dar aduc rezultate promitatoare. Ideea e simpla: trebuie sa iti amintesti cu cat timp inainte ai auzit un sunet sau cu cate slide-uri inainte ai vazut un anumit simbol. Dupa 20 de zile cu 20 min/zi de exercitii, ar trebui sa se imbunatateasca gandirea ta abstracta si rezolvarea problemelor, capacitati ale creierului care incep sa rugineasca dupa 30 de ani.

Fa-ti un obicei din a cauta totul pe Google si pe Wikipedia

Si nu doar asta! Fa eforturi ca sa retii informatiile noi si ca sa gasesti conexiuni intre acestea si lucrurile pe care le stiai deja.

Sursa: Tech School

Abonează-te acum Online!
Adaugă un comentariu Ne păstrăm dreptul de a refuza publicarea comentariilor care nu respectă nişte reguli simple ale bunului simţ, care reprezintă atac la persoană, sau care sunt off-topic. Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii.