IT-iştii vor primi ajutor de la stat ca să-şi acopere costurile în urma transferului contribuţiilor

Scris de Mioara Maxim, 20 decembrie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Autorităţile lucrează la o ordonanţă de urgenţă privind un ajutor de stat care să acopere costurile angajaţilor din IT ce vor reieşi în urma transferului contribuţiilor de la angajator la angajat, aceasta urmând a fi discutată în şedinţa de Guvern de săptămâna viitoare, susţine ministrul Finanţelor Publice, Ionuţ Mişa.

„Se lucrează la ordonanţa de urgenţă, astfel încât să se dea o schemă de ajutor de stat care să acopere integral costurile angajatorilor care funcţionează în domeniul IT. Aceasta se va adresa companiilor care au angajaţi IT-işti şi care ar trebui să plătească nişte costuri suplimentare de 8,5%. Am luat noi o marjă ca să fim siguri că acoperim integral toate costurile companiilor, ca să nu fie niciun cost suplimentar datorită transferului contribuţiilor. O să explicăm şi mecanismul, astfel încât fiecare dintre angajatori să facă solicitarea şi să primească diferenţa de bani pe care altfel ar fi trebuit să o suporte din bugetul propriu. Nu cred că vom reuşi să intrăm cu ea în şedinţa de Guvern de mâine, dar în următoarea, cu certitudine”, a declarat Mişa, la Palatul Parlamentului.

În ceea ce priveşte încasările la bugetul statului, el a precizat că acestea au depăşit veniturile prognozate în Legea bugetului, notează Agerpres.

 

Potrivit unor modificări ale Codului Fiscal, de la 1 ianuarie 2018, contribuţiile sociale trec de la angajator la angajat, iar impozitul pe venit scade de la 16% la 10%.

Nivelul contribuţiilor plătite pentru salariul brut urmează să scadă cu 2 puncte procentuale, de la 39,25% la 37,25%, însă, din totalul de 22,75% contribuţii datorate de angajator, 20 de puncte se transferă către salariat. Astfel, din salariul brut, 35% vor fi contribuţii reţinute de angajator în numele salariatului, iar contribuţiile rămase în sarcina angajatorului, respectiv 2,75% (după transferul de 20 puncte la salariat), scad la 2,25% şi vor acoperi riscurile de şomaj, accidente de muncă, concediu medical, creanţe salariale.

Angajaţii firmelor din IT beneficiau de scutiri de la plata impozitului pe veniturile salariale.