Şedinţă de analiză a sistemului judeţean de urgenţă cu dr. Raed Arafat

Scris de Lia Bradeanu, 30 ianuarie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

La solicitarea dr. Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, prezent în Baia Mare, prefectul judeţului, Sebastian Mihai Lupuţ, a convocat pentru sâmbătă, 28 ianuarie, reprezentanţii instituţiilor din sistemul de urgenţă, pentru o şedinţă de analiză a activităţii la nivel de Maramureş.

Prima temă abordată a fost gradul de implementare a sistemului digital de raportare la nivelul SMURD, al Serviciului de Ambulanţă Judeţean şi al UPU. Dr. Raed Arafat a îndemnat reprezentanţii conducerilor acestor instituţii să folosească sistemul digital la maximum, întrucât pe viitor se are în vedere renunţarea totală la completarea fişelor pacienţilor pe hârtie.

Dr. Raed Arafat a dorit să afle şi stare  parcurilor auto ale Ambulanţei, SMURD şi pompierilor, conchizând că, la nivel de ţară, este nevoie de achiziţia de ambulanţe.

Un alt subiect abordat a fost situaţia echipamentelor medicale achiziţionate de UPU cu finanţare din partea Băncii Mondiale.

În ceea ce priveşte personalul, cei prezenţi au afirmat că situaţia acestuia este bună atât la Ambulanţă, cât şi la UPU, însă există un deficit de medici la spitalele din Vişeu de Sus şi Borşa. Tot în legătură cu aceste din urmă unităţi spitaliceşti s-a pus problema construcţiei şi autorizării unei platforme pentru elicoptere, care să fie folosită atât pe timp de zi, cât şi pe timp de noapte.

O solicitare privind realizarea unui dispecerat integrat, care să deservească deopotrivă Ambulanţa, ISU, Poliţia şi Jandarmeria, a venit din partea conducerii SAJ.

Col. Ioan Mureşan, inspector-şef ISU Maramureş, a prezentat situaţia instituţiei pe care o conduce, arătând să se înregistrează lipsă de personal (ofiţeri şi subofiţeri), că este nevoie de asigurări de viaţă pentru pompieri şi asigurări pentru maşinile de intervenţie etc. Dr. Arafat s-a interesat în mod special de activitatea de prevenire, de situaţia cluburilor şi a şcolilor din judeţ din punctul de vedere al autorizării privind prevenirea şi stingerea incendiilor. De asemenea, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă a sugerat ca în Baia Mare să se construiască mai mult puncte de plecare a maşinilor de intervenţie, cu garaje şi locuri de cazare, astfel ca timpul de intervenţie în toate zonele din oraş să fie scurtat.

În final, s-a discutat despre situaţia Asociaţiei Salvamont, reprezentantul acestuia arătând că salvamontiştii lucrează voluntar şi nu mai fac faţă numărului mare de intervenţii. S-a cerut înfiinţarea Serviciului Public Salvamont, care să aibă angajaţi, plătiţi fie la nivel judeţean, fie de la bugetul de stat.

Dr. Raed Arafat şi-a notat toate problemele discutate, urmând să caute soluţii pentru rezolvarea lor.