Au fost lansate doua proiecte pentru prevenirea abandonului scolar

Scris de Anca Dindiligan, 11 noiembrie 2010 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

ISJ Maramures este partener alaturi de University College Danemarca si inspectoratele scolare din Botosani, Braila, Iasi, Mures si Vaslui

O problema de mare actualitate cu care se confrunta invatamantul romanesc si nu numai este aceea pe care o ridica fenomenul de abandon scolar. In ultimii ani tot mai multi tineri renunta la scoala. Cauzele acestui fenomen sunt multiple, fie famililii dezorganizate, migratia parintilor in spatiile UE, motivatie scazuta fata de invatare, conditii materiale precare si lista ar putea continua. Pe langa programele sociale ale Ministerului Educatiei si ale Inspectoratului Scolar Judetean Maramures, dascalii sunt preocupati de „aducerea copiilor in spatiul scolii” si folosesc oportunitatea scrierii de proiecte cu finantare prin fondurile europene.

Elevii maramureseni vor beneficia de burse scolare

Pentru a veni in sprijinul celor care renunta la scoala, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi a lansat doua proiecte, respectiv „Salvati copiii de abandon si neintegrare” (SCAN) si „Cerinte educative speciale pentru toti” (CESPeT), in care ISJ Maramures este partener alaturi de University College din Danemarca si de inspectoratele scolare din Botosani, Braila, Iasi, Mures si Vaslui. Aceste proiecte sunt coordonate de prof. univ. dr. Laurentiu :oitu, de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza Iasi, Facultatea de Psihologie. Prin acestea profesorii universitari doresc sa se intalneasca cu elevii din preuniversitar inainte ca acestia sa devina studenti, oferindu-le sprijin financiar. Astfel, la proiectul SCAN celor 3.520 elevi aflati in situatie de risc si de abandon scolar li se acorda 2.000 de burse, din care pentru Maramures revin 150 pe an, la cel de-al doilea, CESPeT, 130 de copii vor beneficia de 900 de burse, din care 50 pentru elevilor maramureseni. Activitatile de proiect se vor derula pe o perioada de 3 ani si vor avea ca finalitate constientizarea comunitatii in vederea prevenirii, reducerii si corectorii fenomenului de abandon scolar> cercetarea cauzelor abandonului scolar, a nevoilor si posibilitatilor de reintegrare> dezvoltarea cadrului metodologic privind prevenirea si combaterea abandonului scolar> reintegrarea elevilor aflati in situatii de abandon respectand principiul egalitatii de sanse, de gen si al dezvoltarii durabile> furnizarea de programe flexibile de educatie de tip „a doua sansa” care urmaresc certificarea competentelor dobandite pana in prezent de parinti etc. Mariana Pop, inspector general: „Crezul nostru, al celor care suntem implicati in cele doua proiecte, este ca dreptul si accesul efectiv la educatie pentru acesti copii se aseamana cu „fundatia unei case”, de solidaritate careia depinde devenirea ulterioara ca indivizi socio-profesional in comunitatea in care traiesc”.