Instituţiile din subordinea CJ Maramureş au dezbătut alocările financiare cu executivul şi reprezentanţii Comisiei de Buget-Finanţe

Scris de Lia Bradeanu, 24 martie 2017 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Conducerea executivă a Consiliului Judeţean Maramureş, consilierii judeţeni din cadrul Comisiei de Buget-Finanţe şi cei ai Comisiei de Cultură au avut o întâlnire, miercuri, 22 martie, cu managerii instituţiilor de cultură din subordinea Consiliului Judeţean, pentru a discuta alocările financiare pentru funcţionarea fiecărei instituţii în parte. La discuţii au fost prezenţi Tiberiu Alexa, directorul Muzeului Judeţean de Artă ”Centrul Artistic Baia Mare”, Teodor Ardelean, directorul Bibliotecii Judeţene ”Petre Dulfu”, Dan Daniel, director al Şcolii Populare de Artă ”Liviu Borlan” Baia Mare, Iuliana Dăncuş, directorul Ansamblului Folcloric Naţional ”Transilvania”, Ioan Denuţ, directorul Muzeului Judeţean de Mineralogie ”Victor Gorduza” Baia Mare, Gheorghe Glodeanu, directorul revistei de cultură ”Nord Literar”, Ovidiu Ignat, directorul Complexului Astronomic Baia Mare, Ştefan Mariş, directorul Centrului Judeţean pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale, Monica Mare, director interimar al Muzeului Judeţean de Etnografie şi Artă Populară, Viorel Rusu, director al Muzeului Judeţean de Istorie şi Arheologie.

Gabriel Zetea, preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, a arătat că proiectul de buget pentru anul 2017 a fost publicat în 14 martie şi presupune un buget de aproximat 400 de milioane de lei. ”Cheltuielile de personal, dar şi cheltuielile cu bunuri şi servicii  sunt asigurate încă de la începutul anului în curs. Unele instituţii de cultură au solicitat sume pentru dezvoltare, pentru achiziţii patrimoniale, reparaţii capitale ale sediilor sau achiziţii de centrale termice.

Alocările financiare sunt cel puţin la nivelul la care au fost în anul 2016 sau chiar mai mari”, a declarat şeful administraţiei judeţene. Acesta a arătat că executivul CJ Maramureş şi Comisia de Buget-Finanţe discută joi, 23 martie, cu managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă ”Dr. Constantin Opriş” Baia Mare, Sorina Pintea, cu cel al Spitalului de Boli Infecţioase şi Psihiatrie Baia Mare, Mircea Ciocan, cu Alina Coste-Mădăras, directorul general al DGASPC Maramureş, cu directorii Centrelor Şcolare pentru Educaţie Incluzivă din Baia Mare (Nicoleta Elena Covaci), din Sighetu Marmaţiei (Oresia Marfici), din Vişeu de Sus (Angela Coloszvari), din Târgu Lăpuş (Sorin Vatavului), cu directorul Şcolii Gimnaziale Speciale Baia Mare, Tincuţa Hossu, cu Dorin Buda, directorul RA Aeroportul Baia Mare, cu Mariana Macarie, directorul executiv al Direcţiei Judeţene pentru Evidenţa Paşapoartelor, cu Gheorghe Popan Dorca, director al SC Drumuri Poduri SA şi cu Viorel Vasile Mureşan, directorul Serviciului Judeţean de Pază.

Preşedintele Comisiei de Buget Finanţe, Cristian Anghel a declarat că şedinţa cu directorii instituţiilor de cultură a făcut parte din seria de consultări privind elaborarea şi aprobarea bugetului pentru anul 2017.

”Primele consultări au avut loc miercuri, cu reprezentanţii instituţiilor de cultură. Joi continuăm întâlnirile cu directorii celorlalte 13 instituţii aflate în subordinea Consiliului Judeţean Maramureş. Am discutat în prima fază bugetul propriu necesar funcţionării CJ Maramureş, apoi am purtat discuţii cu instituţiile din subordine.

Săptămâna viitoare vom avea o întâlnire pentru a stabili şi cota de 20% care se va repartiza unităţilor administrativ teritoriale de pe raza judeţului. Au fost discuţii interesante, constructive şi am aflat mai multe despre activitatea fiecărei instituţii. Propunerile făcute de executiv au fost agreate, iar comisiile le-au acceptat de principiu.  Unele instituţii au câteva priorităţi, fie de achiziţii, fie de securitate. Cifrele au fost stabilite şi vor apărea în propunerea de proiect de buget”, a declarat Cristian Anghel.