Care este legătura dintre Inteligenţa Artificială şi marketingul online?

Scris de Decebal Ienasoiu, 19 februarie 2019 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Datorită evoluţiei fulminante a tehnologiei şi Internetului, în ultima perioadă între Inteligenţa Artificială (IA) şi marketingul online s-a dezvoltat o relaţie de interdependenţă. Operând cu date despre comportamentul utilizatorului şi analizându-le, IA contribuie la succesul strategiilor de marketing online într-un context cu totul şi cu totul nou – de-a dreptul revoluţionar, am putea spune. Spre exemplu, funcţia de căutare vocală (SIRI, Cortana, Alexa sau Google Assistant) facilitează la un nivel fără precedent căutările utilizatorilor pe Internet şi poate creşte notorietatea unui brand. Dacă această funcţie este setată corect, atunci brandul tău poate fi primul rezultat în căutările vocale realizate prin asistenţi virtuali.

Iată, aşadar, pe ce se bazează această legătură specială dintre Inteligenţa Artificială şi marketingul online:

  1. Intuirea comportamentului utilizatorilor

În funcţie de paginile accesate de către un utilizator de Internet, Influenţa Artificială intuieşte preferinţele şi interesele acestuia. Drept urmare, IA poate personaliza experienţa utilizatorului în mediul virtual, contribuind la îndeplinirea obiectivelor de marketing online prin:

– filtrarea rezultatelor SERPs (Search Engine Results Pages = paginile de rezultate ale căutărilor), pentru a afişa utilizatorului conţinut cât mai relevant şi util în funcţie de nevoile sale;

– atingerea publicului ţintă cu mai multă precizie, în urma afişării unor rezultate cât mai bine filtrate;

– colectarea, analizarea şi interpretarea permanentă a datelor despre comportamentul utilizatorului, pentru o îmbunătăţire constantă a relaţiei IA – marketing online.

Aşadar, datorită Inteligenţei Artificiale, traiectul clienţilor în online va fi mult mai bine monitorizat, astfel încât magazinele online vor reuşi să-şi prognozeze vânzările şi să-şi determine rentabilitatea investiţiilor.

  1. Îmbunătăţirea UX-ului (User Experience)

Inteligenţa artificială asigură şi o mai bună experienţă pentru utilizatori în mediul virtual! Ce înseamnă acest lucru? Mai mult trafic şi, implicit, şansa unor conversii mai numeroase. Experienţa utilizatorului este definitorie pentru succesul unei strategii de marketing online, indiferent că vorbim de produse sau servicii. Conţinutul relevant şi util, precum şi uzabilitatea unui site, atrag vizitatori şi îi fidelizează deopotrivă. Inteligenţa Artificială, având abilitatea să colecteze date despre utilizator (precum locul în care se află, istoricul căutărilor pe Google sau comportamentul din trecut), poate contribui semnificativ la îmbunătăţirea UX-ului prin afişarea unui conţinut cât mai potrivit.

  1. Consilierea utilizatorilor în timp real

Odată cu introducerea chatbot-urilor pe site-urile de e-commerce, un tool automatizat care oferă utilizatorilor impresia că pot comunica cu o persoană avizată în timp real (pentru eventuale întrebări sau nelămuriri despre un anumit produs sau serviciu), IA oferă încă o mână de ajutor marketingului online. Pornind de la premisa că un potenţial client trebuie să primească soluţii şi răspunsuri cât mai repede, chatbot-urile sunt disponibile 24/7, pot răspunde la întrebările de bază, pot înregistra comenzi şi pot rezolva probleme simple – totul folosind expresii cât mai apropiate de limbajul uman natural. Rezultatul? Mulţumirea utilizatorilor şi transformarea acestora în clienţi.

Aşadar, pentru intuirea şi monitorizarea comportamentului utilizatorilor, pentru îmbunătăţirea UX-ului şi influenţarea deciziei de cumpărare, introdu în strategia ta de marketing online Inteligenţa Artificială. IA este abia la început de drum, dar dezvoltarea acestei tehnologii va aduce cu siguranţă beneficii nebănuite comerţului electronic.