Aeroportul Internaţional Maramureş  beneficiază de finanţare europeană

Scris de Vasile Gherman, 03 iunie 2020 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Documentaţia privind finanţarea nerambursabilă pentru realizarea noului terminal la Aeroportul Internaţional Maramureş este aproape finalizată. Mai trebuie făcute  ultimele ajustări de către executantul studiul de fezabilitate.

Terenul pe care se va extinde noua construcţie a fost evaluat pentru procesul de expropriere, aşa că sumele necesare au fost trecute în cerere pentru finanţarea lor. S-a expropriat un teren, s-a făcut evaluarea de către un expert tehnic autorizat. Pe acest teren se va construi terminalul nou, plus o zonă de parcare şi alta destinată pentru transportul cargo. Noua construcţie se va extinde pe un teren care nu era proprietatea aeroportului. „Pe viitor, strategia noastră este să ne axăm mult pe reluarea zborurilor, dar mai ales pe dezvoltarea acestei componente cargo, de transport marfă. Acum sunt mai mulţi transportatori. Marele avantaj pe care-l avem noi în acest domeniu, faţă de alte aeroporturi, este cel legat de investiţia celor de la UAC, deoarece ei fac transport cargo, iar când vor deschide fabrica de lângă noi îţi vor crea alte facilităţi. Deci terenul expropriat era necesar pentru a putea procesa toate containerele cu mărfuri. Şi acest lu­cru este prevăzut în cererea de finanţare”, a spus Dorin Buda, directorul Aeroportului Internaţional Maramureş.

Viitorul terminal, cu parcarea aferentă şi componenta cargo, va costa circa 20 milioane de euro. Banii vor veni de la UE. „Nu dăm drumul la construirea noului terminal decât atunci când avem contractul de finanţare semnat. Finanţarea este pe Programul Operaţional Infrastructură Mare. Şanse să primim finanţarea nerambursabilă sunt mari. Tot ce ne împiedica să depunem proiectul era doar evaluarea pentru teren, să vedem care e suma finală şi să o trecem în totalul cuantumului pe care-l solicităm să ne fie finanţat. Toată investiţia se ridică la circa 20 de milioane de euro. În aceşti bani intră practic noul terminal cu toate echipamentele: securitate, transport bagaje. În prezent, nu avem decât o singură sală de procesare, de aşteptare, atât pentru zboruri charter, cât şi pentru curse interne şi pe plecări, dar şi pe sosiri. Aşa trebuie să le faci controlul la paşapoarte celor de pe cursele externe, iar cei ce zboară pe intern nu au nevoie, însă trebuie să fie separate cele două fluxuri de zboruri – interne şi externe. Dacă ai numai un terminal, cu o singură sală de aşteptare, e greu”, mai spune directorul Buda. Proiectul trebuie finalizat până în 2023, termenul de execuţie fiind de doi ani de zile.

V. Gherman