Aeroportul Baia Mare ramane doar cu zborurile interne spre Bucuresti

Scris de Grigore Ciascai, 17 decembrie 2009 « Ştirea precedentă | Înapoi la index | Ştirea următoare »

Din lipsa de pasageri, Compania Blue Air isi retrage cursele internationale

Compania aeriana Blue Air a decis sa renute la cursele internationale de pe Aeroportul International Baia Mare dupa numai doua luni de la decizia de a activa in aceasta zona. Cauza principala o reprezinta lipsa de pasageri pentru aceste zboruri, de multe ori aeronavele avand numai cativa calatori. Astfel, Aeroportul baimarean ramane fara curse internationale, dupa ce, la inceputul acestui an si compania de zbor Austrian Airlines a renuntat la cursele pe relatia Viena. Asa cum am facut-o si altadata, ne intrebam de ce mai are si denumirea „international”, cand, de fapt, Aeroportul nostru nici „intern” nu-i ca lumea, de vreme ce are doar una, doua curse pe zi, spre si dinspre Capitala.

Din momentul in care Blue Air a decis sa vina in Baia Mare, compania a inregistrat pierderi enorme. ~n numai doua luni, conducerea companiei a constatat ca niciuna dintre cele trei curse Viena, Venetia si Roma nu sunt rentabile, deoarece aproape continuu au avut in jur de zece pasageri pe zbor. Codruta Stoicescu, reprezentant Blue Air Baia Mare a declarat ca decizia retragerii a fost luata, deocamdata, numai pe perioada de iarna, dar pe viitor se poate intampla orice, mai ales ca Aeroportul va intra intr-o faza de modernizare a pistei si aerogarii. „S-ar putea sa revenim sau sa ne retragem definitiv. Lucrurile se vor schimba in bine in urmatorii ani cand economia isi va reveni, iar turismul va insemna cu adevarat ceva important in aceasta zona. Atunci poate ca vom reveni in Baia Mare”, a spus Stoicescu. De altfel, conducerea companiei recunoaste ca a facut o greseala atunci cand a deschis trei curse din Baia Mare, cand, normal ar fi fost sa se inceapa doar cu una. Riscul a fost mare si, din pacate, s-a confirmat in foarte scurt timp. Decizia companiei a fost comunicata conducerii Consiliului Judetean, care in subordine Aeroportul Baia Mare. Mircea Man a declarat zilele trecute ca se afla in relatii foarte bune cu directorul companiei si are incredere ca acesta isi va regandi pozitia fata de Baia Mare. O solutie ar fi initierea altor destinatii care sa devina profitabile, pentru ca, bunaoara, cursa de Viena nu a fost rentabila, in ambele variante.

Lucrarile la Aeroport vor incepe in primavara

Presedintele Man este optimist in legatura cu modernizarea si extinderea portii aeriene a Maramuresului. „Deocamdata dispunem doar de 7 miloane de euro, dar pe parcurs vom gasi si alte surse de finantare. Sunt la ora actuala cel putin patru firme de constructie serioase in Romania care vor sa intre intr-un parteneriat public-privat si sa realizeze lucrarile de la Aeroport. Este vorba de modernizarea terminalului si marirea pistei. Daca am accepta aceasta varianta, pe care o sa o propun in plenul Consiliului Judetean, respectivele firme ar urma ca in urmatorii 20-25 de ani sa-si recupereze investitia. Sigur e ca vom organiza licitatie doar pentru ceea ce putem acoperi cu banii pe care ii avem. Lucrurile sunt destul de complicate pentru ca nu facem nimic daca modernizam si marim aerogara, dar lasam pista de izbeliste. Adica in zadar avem o aerogara competitiva daca nu pot ateriza avioanele performante pe pista. Voi incerca sa facem un parteneriat cu Primaria Baia Mare, care nu poate fi decat interesata de acest obiectiv deosebit de important pentru municipiu. Dar toate la timpul lor. Dupa ce vom incepe lucrarile, sigur vom reusi sa ne descurcam”. Sigur ca sperantele se leaga si de Mihai Patrascu, noul comandant al Aeroportului. Credem ca Patrascu va fi in stare sa promoveze Aeroportul printr-o strategie eficienta, astfel incat, dupa modernizare, sa fie deservit de companii aviatice de prestigiu. Numai asa va creste si numarul pasagerilor.